DERS ADI

: BAUHAUS'DAN GÜNÜMÜZE TEKSTİL SANATI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5194 BAUHAUS'DAN GÜNÜMÜZE TEKSTİL SANATI SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. NESLİHAN YAŞAR

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Günümüz tekstil tasarımı ve sanatını şekillerdiren Bauhaus okulunda dokuma atölyesinin uygulamaları ve tekstil sanatına etkileri incelenecektir. Bauhaus eğitimi ve tasarım felsefenin kavranması öğrencileri sanatsal ifadeye ve tekstildeki uygulamalarına yöneltecektir. Bu amaçla Bauhaus `da sanat ve tasarım eğitimi veren önemli sanatçılar ve uygulama eserleri ve sonrasında gelişen tekstil sanatı etkinlikleri anlatılacaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bauhausdan günümüze tekstilde sanat kavramının ve gelişiminin incelenmesi
2   2. Bauhaus tasarım felsefesinin tekstil sanatına etkilerinin değerlendirilmesi
3   3. Tekstilde sanatı bilincinin öğrenci tarafından özümsenmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bauhaus Tasarım Okulu ve tekstil sanatı ile ilişkisi
2 Bauhaus dokuma atölyesi ve uygulamaları
3 Bauhaus dokuma Atölyesinin tekstil sanatına etkileri
4 Tekstil sanatında yaşanan gelişmeler
5 Tekstil sanatının gelişmesinde rol oynayan önemli sanatçılar
6 Tekstil sanatının gelişmesinde rol oynayan önemli sanatçılar
7 Tekstil sanatının gelişmesinde rol oynayan önemli sergiler
8 Uygulama önerileri ve eskizler
9 eskizlerin değerlendirilmesi
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Uygulama çalışmaları ve sunum önerileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Forgacs, Eva (2017). Bauhaus 1919-1933. (A. Tümertekin, Çev.) İstanbul: Janus Yayıncılık.
Artun, Ali (2012). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, Estetik Modernizmin Tasviyesi. İletişim Yayınları, İstanbul
Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı Türkiye de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi Ve Bauhaus Esra Aliçavuşoğlu (Der.), Ali Artun (Der.) 2014
Weltge, S. W. (1993). Bauhaus Textiles, Womans Artists And The Weaving Workshop. Londra: Thames and Hudson.
Droste, Magdalena. (). Bauhaus, Bauhaus Archiv, 1919-1933, Taschen
Baizerman, S. (2004). California and the Fiber Art Revolution. Textile Society of America Symposium Proceedings. University of Nebraska-Lincoln, 01.01.2004,Paper 449.http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi article=1449&context=tsaconf
Fineberg, J. (2014). 1940 tan Günümüze Sanat. Varlık Stratejileri, Editör: Arif Ziya Tunç, Karakalem Kitapevi Yayınları, İzmir.
Porter, J. (2014). Fiber: Sculpture 1960-Present. The Institude of Contemporary Art/ Boston and Prestel Verlag, China
Rowe, A. P. and Stevens R.A.t. (1990). Ed Rossbach-40 Years of Exploration and Innovation in Fiberart. Lark Books, USA
Constantine, M. and Larsen, J.L.(1972). Beyond Craft: The Art Fabric. Van Nostrand Reinhold Company, New York

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere, Bauhaus tasarım anlayışının oluşmasında etken olan temeller ile ilgili bilgi verilir. Örnekleri ile birlikte tarihsel gelişim sürecinin açıklandığı tekstilde tasarım dönüşüm aktarılır. Bauhaus eğitim modeli ve önemli tasarımcılar ve eser veren öncü tasarımcı ve sanatçıların uygulamalar kullandıkları yöntemler incelenir. Bu kapsamda ünlü Bauhaus un önemli eğitmenlerinin çalışmaları incelenerek günümüzdeki tasarım anlayışının gelişmesine olan katkıları incelenir. Bu çalışmaların ışığında, öğrenciden tasarım önerileri getirmeleri istenir. Öneriler üzerinde tartışıldıktan sonra son şekli verilen tasarımların üretim malzemeleri ve teknikleri belirlenerek bir uygulama yapması beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + PRJ * 0.50 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Beklentileri karşılayan uygulama çalışmasının yapılması,
Ödevler ve sunumlarda metodolojinin yanı sıra hem aktarmaları gereken çalışmayı hem de kendilerini ifade etme yetileri sorgulanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi, fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
Öğrenci dersin tüm kriterlerinden sorumludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

neslihan.sirin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Öğrenci Sunumları 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 1 6 6
Proje Hazırlama 1 80 80
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15135551135513
ÖK.25335335535513
ÖK.33535313315511