DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Güzel Sanatlar Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin;Kendini tanıyabilmesi ve enstrüman olarak kendini fark edebilmesi,
2   Bedenini değişik durumlarda kullanma becerisini ve bunu geliştirme temel ilkelerini uygulayabilmesi,
3   Bireysel ve toplu oyunculuk uygulamaları ile sınırlarla yüzleşme ve rahatlama yöntem ve tekniklerini deneyebilmesi,
4   Gözlem yeteneği ile kendini ve toplumu daha yakından tanıma ve bilgiler ışığında sahnede rolü değerlendirebilmesi,
5   Algı ve ifade yetkinliği ile sahne mantığı ve yaratıcı etkileşim becerilerini uygulayabilmesi,
6   Temel oyunculuk teknikleri öğrenerek sentezleyebilmesi,
7   Sahnede çok boyutlu uygulayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı, Grup dinamizmini sağlamaya yönelik temrinler
2 Güven temrinleri
3 Kendini tanıma, İçinde bulunan çevreyi tanıma temrinleri
4 Ödev sunumları
5 Yoğunlaşabilme, Konsantrasyon temrinleri
6 Sezgilerin uyarılması temrinleri
7 Beş duyunun harekete geçirilmesi temrinleri
8 Ödev sunumları
9 Duyguların ortaya çıkarılmasına yönelik temrinler
10 Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri
11 Tek, ikili ve giderek toplu çalışmalar
12 Tek, ikili ve giderek toplu çalışmalar
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri kendi enstrümanlarını daha yakından tanımalarını, farklı durumlarda sınamalarını ve temel oyunculuk teknikleri doğrultusunda seçilen doğaçlamalarla deneyim kazandırmaya ve ortaya çıkacak sorunlara çözüm üretmeye yönlendirir ve konular ile ilgili kazanımlarını uygulamalar olarak sunmalarını ister.
2. Sınıf Tartışmaları
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı ve birbirini izleme ile değerlendirme yapabilmeye ve değerlendirilmeye önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Teorik donanım sonrası uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler aldıkları bilgileri nasıl kullanacakları konusunda örnek uygulamalar ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu UYG * 0.90 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

* Ders değerlendirme aşamasında öncelikle derse aktif katılım, araştırma, yaratıcılık, seçilen çıkış noktası ile paralel üretim,
uygulamaların yönteme uygunluğu üzerinden puanlama yapılacaktır.
* Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
(1) derslere katılım durumuna,
(2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından aktarılan konunun öğrenciler tarafından uygulanma kalitesine
ve sınıf içi uygulama çalışmasına
(3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Ödev Hazırlama 10 9 90
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7