DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Güzel Sanatlar Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya üzerinde uygulanmakta olan koruma kavramının gelişimini kavranması,
2   Koruma çalışmalarının sınır ölçüt kavramlarını belirleyebilmesi ve tanımını yapabilmesi,
3   Koruma ve onarım çalışmaları öncesi gereken belgeleme aşamalarını kavraması,
4   Koruma onarım ilişkisi ve uygulama farklılıklarını öğrenmesi işlem aşamalarını doğru tanımlayabilmesi,
5   Restorasyonlar öncesi ve sonrasında bozulmalardan yeniden yapıma kadar var olan tüm kavramları tanımlayabilecek bilgi birikimine ulaşması,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli
2 Üslup birliğine ulaşma kaygısı ve romantik görüş
3 Tarihi restorasyon, çağdaş restorasyon kuramının irdelenmesi
4 Korunacak değerlerin tanımlanması, taşınır taşınmaz kültür ve doğal değerlerin tanımı
5 Koruma Ölçütü ve değerlendirme kriterleri
6 Bozulmalarda iç nedenlerin irdelenmesi
7 Bozulmalarda dış nedenlerin irdelenmesi
8 Tarihi çevrenin temel öğeleri, koruma düşüncesinin evrimi
9 Tarihi çevre temel öğeleri ve bozulmasına neden olan etkenler
10 Tarihi çevre koruma planlaması
11 Korumayla ilgili uluslar arası örgütlenme ve ilke kararları
12 Korumayla ilgili uluslar arası tüzükler
13 Koruma konulu ilke tüzük kanun ve kararlar ile ilgili yerel, bölgesel örgütlenme, çalışmalar, uygulamalar, kontrol ve yaptırımlar koruma konulu yasal düzenlemeler, kanunlar, mesleki sorumluluklarımızın ayırdı ve bağlayıcı maddeler
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrencileri, koruma, restorasyon kavramını blinç ile uygulayarak yapılan koruma çalışmalarını izlemeye yönlendirir, koruma ölçü ve sınırlarında hatasız belgeleme ve öneri yapabilmeleri için gereken alt bilgiler ile donatır.
Koruma ve onarım çalışmaları öncesi gereken belgeleme aşamalarının kavraması, uygulama farklılıklarının, işlem aşamalarının, bozulmalar ve yeniden yapım yöntemlerinin doğru tanımlanabilmesi için gerekli olan alt yapıyı hazırlayacak bilgi birikimine ulaşılması dersin çalışma hedefidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin derslere katılımı, katkısı, konuları anlayarak tanımlara katılabilme yeteneği, çözümleme tartışmalarına katılımları ve ödevlerinin kalitesi, konu hakkında duyarlılığının koruma farkında lığının bilincinde olması, sınıf içi eğitimi hedefine olumlu katkı olacak ve bu bağlamda değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 38

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5