DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel yapabilirliklerinin artması, yeterli teknik ve kuramsal bilgiye sahip olması,
2   Bedenin fiziksel ve anatomik olarak doğru kullanılması doğrultusunda farkındalığının arttırılması,
3   Farklı ritm kalıpları yardımıyla hareketin ritmik yapısının kavraması ve bu yapı ekseninde bedenini kullanması,
4   Kendini ifade ederken bedeninden nasıl yararlanacağını keşfetmesi ve buna bağlı olarak hüner geliştirmesi,
5   Teknik olarak fiziksel yapabilirliğin doğru ve verimli olarak kullanımı konusunda kabul görmüş çalışmalar, kullanılan farklı ve çağdaş yöntemler üzerine bilgi sahibi olması,
6   Temel bale egzersizleri ile bedenin doğru bir duruş kazandırılması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kondisyon çalışmaları, streching egzersizleri
2 Kondisyon çalışmaları, streching egzersizleri
3 Temel bale eğitimi üzerine egzersizler
4 Temel bale eğitimi üzerine egzersizler
5 Temel bale eğitimi üzerine egzersizlerin değerlendirilmesi
6 Duruş ve denge eğitimi üzerine egzersizler
7 Duruş ve denge eğitimi üzerine egzersizler
8 Duruş ve denge eğitimi üzerine egzersizlerin değerlendirilmesi
9 Dönme ve jump eğitimi üzerine egzersizler
10 Dönme ve jump eğitimi üzerine egzersizler
11 Dönme ve jump eğitimi üzerine egzersizlerin değerlendirilmesi
12 Öğretilen temel dans eğitimi tekniklerine yönelik doğaçlama çalışmaları
13 Öğretilen tekniklere yönelik doğaçlama çalışmaları
14 Dönem sonu tüm çalışmalarının değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersler
Öğretim üyesi öğrencilerde, tüm meslek yaşantısı boyunca ihtiyaç duyacakları fiziksel performansı yükseltme bilincini oluşturmayı, bedensel farkındalığın ilk aşamasında gereken bilgiyi edinmelerini ve uygulayabilmelerini sağlar. Ayrıca insan bedenini hareket olanaklarını keşfettirir. Farklı ritmik yapılar eşliğinde ritm duygusunun gelişmesi sağlanır.
2-Uygulamalar
Derslerde anlatılan ve uygulama çalışmalarıyla örneklenen konular, öğrencilere tekrar yoluyla öğretilerek pekiştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC DersiçiÇalışma
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu DIC * 0.80 + DKL * 0.10 + DSD * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin fiziksel yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içinde yapılan çalışmalarda konsantrasyonunu bozmaması, sınıfın diğer öğrencileriyle uyum içinde çalışabilmesi, tekrar yolu ile öğretilen çalışmaların sunumunu doğru şekilde yapılması ve mutlak disiplin göstermesi üzerinden bir değerlendirme yapılacaktır.

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) ders katılım durumuna, (2) öğrencinin dersteki konsantrasyonuna, (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Uygulama 11 2 22
Ödev Hazırlama 6 4 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 4 32
Diğer Kısa Sınav 3 2 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6