DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   sahne tasarımı,sinema-tv,fotoğraf,tekstil gibi sanat dallarına yönelik türk kostüm tarihiyle ilgili kuramsal bilgilerin aktarılması
2   sahne tasarımı,sinema-tv,fotoğraf,tekstil gibi sanat dallarında türk kostüm tarihiyle ilgili kuramsal bilgilerini uygulamalarına yansıtması
3   sahne tasarımı,sinema-tv,fotoğraf,tekstil gibi sanat dallarında farklı yöntemleri kullanarak yeni bir yorum getirmesi
4   sahne tasarımı,sinema-tv,fotoğraf,tekstil gibi sanat dallarında izlenilen bir oyunun ya da bir gösterinin sonuçlarını farklı gösterimsel ve görsel sunum biçimlerine aktarabilmesi,sunabilmesi
5   alanında yada disiplinler arası alanlarda sorumluluk alabilmesi,karar verebilmesi,tek başına ya da takım halinde verimli olarak çalışabilmesi
6   yazılı ve sözlü iletişim kurarak kendini ifade edebilmesi, zamanını planlayıp etkin yönetebilmesi
7   hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek sanat,tasarım,türk kostümüyle ilgili gelişmeleri izleyip geliştirebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 ders tanıtımı,anadolu uygarlıkları öncesi giyim kültürü
2 mezopotamya'da giyim
3 bozkır kültürü ve türkler
4 hun-göktürk-uygurlar'da giyim
5 türk islam devletlerinde giyim kültürü
6 karahanlılar ve gaznelilerde giyim
7 ödev sunumu
8 ödev sunumu
9 anadolu selçuklular döneminde kültürel yapı
10 selçuklu minyatürlerindeki figürlerin giysi özellikleri
11 selçuklu dönemi heykel ve kabartmalarda figürlerin giysi özellikleri
12 selçuklu dönemi çinilerindeki figürlerin giysi özellikleri
13 selçuklu dönemi çinilerindeki figürlerin giysi özellikleri
14 selçuklu dönemi çinilerindeki figürlerin giysi özellikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-dersler: öğretim üyesi derslerde her yeni konuda kuramsal bilgileri aktarır.
2- gözden geçirme oturumları ve sınıf tartışmaları: kuramsal bilginin yanında konuyla ilgili gösteri sanatlarında daha önce yapılan uygulamalar gösterilir,tartışılır.öğrenciler sınıf tartışmalarına teşvik edilir.
3- uygulamalar: öğrencilerin yaptıkları kuramsal - uygulamalı araştırmalar ve çalışmalar yazılır ve sunumu yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

öğrencilerin derslere katılım,hazırlık yaparak derse gelme,ödev ya da proje çalışmasında öğrenci tarafından yaratılan olumlu katılım ortamı önemlidir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Öğrenci Sunumları 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 2 2 4
Ödev Hazırlama 2 3 6
Sunum Hazırlama 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 2 6
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7