DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı sahne dekor malzemelerinin kullanım yerlerini uygulama/tasarım yaparak öğrenebilmesi
2   Sahne fonlarının tasarım ve üretim aşamasında problem çözebilmek, eleştirel bir bakış açısına sahip olmak ve çözüm üretebilmesi
3   Sahne tasarımının alt yapısını oluşturan hareketli dekor parçalarının tasarım ve uygulanmasında farklı teknikleri öğrenebilmesi
4   Sahne tasarımında ki kuramsal bilgiyi uygulama alanlarında edindiği bilgiler ışığında değerlendirebilmesi
5   Resimleme ve butafor alanında özel hünerleri geliştirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

STA 2019 - Sahne Resimleme Teknikleri ve Butafor I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Sahne resmi ve teknikleri hakkında bilgi ve ders kapsamının anlatımı
2 2. Öğretim elemanı ile malzeme listesinin oluşturulması
3 3. Renkler ve sahne renkleri hakkında öğretim elemanı ile projelerin (görsellerin )seçimi
4 4. Projelerin değerlendirilmesi uygulama ve sonraki aşamalarda çıkacak sorunların giderilmesi
5 5. Mekanik çözümlemeler sahne panolarının hazırlanması
6 6. Malzeme araştırması
7 7. maliyet hesaplaması
8 8. projede çıkabilecek sorunlar üzerine bilgi edinme
9 9. Çesitli boyama tekniklerinin öğretim elemanı ile çalışılması ve tekniklerin denenmesi
10 10. Uygulama çalışması
11 11. Uygulamanın devamı
12 12. Son eksiklerin tamamlanması
13 13. rapor hazırlama
14 14. sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi sahne tasarımı öğrencilerini, seçtikleri proje (butafor) kapsamına uygun çözümlemeler doğrultusunda, ve uygulama sırasında ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir. Projeleri ile ilgili tasarımlarını yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( rapor, konstrüksiyon v.b.) hazırlamalarını ister.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarlama aşamasında mekanik çözümlemeler oluştururken, maliyet ve tamir v.b. durumların çözümlenmesi ilgili tartışma ve görüşler öğretim üyesi tarafından belirlenerek, öğrencilerin görüşlerinin teşvik edilmesi sağlanır.
3. Uygulamalar
Tasarımdan uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler, diğer teknik derslerde aldıkları bilgiler ile atölye donanımlarını kullanarak seyirci önüne çıkabilecek konuma getirmeye çalışılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


1 Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, tasarımdan üretime geçişte gerçekleştirme oranı, seçilen malzeme ve ürünlerin uyumluluğu, tekniğin, uygunluğu, ortaya çıkan butaforun uygunluğu ve üretimde uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 4 20
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 4 4
Tasarım Projesi 13 1 13
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5