DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   kukla tiyatrosunda geçerli olan temel kukla türlerinin ve bunlara yönelik tekniklerin yapımının öğretilmesi
2   kukla tiyatrosunun temeli olan kuklaların yapımı konusunda alt yapı oluşturmak
3   kukla tiyatrosuna yönelik tasarımların uygulama ile birleştirilmesi
4   kukla uygulamalarında malzemenin ne şekilde kullanılacağının kavratılması ve kukla türlerinin olanaklarına göre farklı malzemelerden nasıl yarlanması gerektiğinin öğretilmesi
5   kukla tiyatrosunda kullanılan kuklalar için yenilik yaratacak malzeme ve tekniklerin araştırılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 ders tanıtımı
2 seçilen bir metinden yola çıkarak kukla tiyatrosu türüne yönelik kukla eskizi çalışması
3 tasarım ve eskiz çalışmaları
4 tasarımı yapılmış kuklalar için teknik çizim hazırlanması
5 tasarımı yapılmış kuklalar için oynatım alanı tasarımı
6 tasarımı yapılmış kuklalar için oynatım alanı tasarımı ve teknik çözümleme
7 uygulama çalışması
8 uygulama çalışması
9 uygulama çalışması
10 uygulama çalışması
11 sunum
12 serbest proje hazırlama
13 serbest proje hazırlama
14 serbest proje sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler

Öğretim üyesi, öğrencilere, kukla tiyatrosuna ilişkin temel teknik ve formları öğretir ve bunlara yönelik uygulamalar yaptırır. Yapılan uygulamaların nasıl sahneleneceği ve oynatılacağı konusunda öğrencinin tasarılarını dinler. Olası teknik problemler konusunda çözüm üretmeye yönlendirir.


2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarımdan uygulama aşamasına kadar, her hafta dersin ilk saatinde gözden geçirme oturumları yapılacaktır. Sınıf içi çalışmalar ve ders dışı yapılmış uygulamalar bu süreçte çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı sağlanacak, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları istenecektir.

3. Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrencilere; uygulaması yapılacak kukla tekniğine göre malzeme seçimi ve kullanımı ile ilgili denemeler yaptırılacaktır. Becerilerini geliştirerek tasarım ve uygulama arasındaki paralelliği kavramaları sağlanacak ve bu süreçte çıkabilecek olası sorunların çözümü konusunda bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD1 1.Eskiz/Vize/Uyg./Ödev
2 OD2 2.Eskiz/Vize/Uyg./Ödev
3 PRR Proje/Sunum/Jüri Değ.
4 BSN Başarı Notu OD1 * 0.30 + OD2 * 0.30 + PRR * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında, kuramsal derslerde ders katılımına ve öğrencinin ön hazırlık yaparak derse gelip gelmediğine bakılacaktır. Uygulama projelerinin yapıldığı dersler için; ön araştırma, tasarımlarda yaratıcılık, malzemenin iyi işlenip işlenmediği ve teknik buluşlar üzerinden puanlama yapılacaktır.


Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 3 42
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Teknik Gezi 1 1 1
Sunum Hazırlama 4 2 8
Tasarım Projesi 3 5 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5