DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizik ile ilgili temel konulara ait kavramları tanımlayabilme
2   Fizik ile ilgili temel konulara ait kavramları kavramsal boyutta analiz edebilme
3   Kavram yanılgılarını tespit ve giderme yöntemlerini kullanabilme
4   Fizik ile ilgili temel konulara ait kavramların kavram yanılgılarını tespit edebilme
5   Fizik ile ilgili temel konulara ait kavramların kavram yanılgılarını ortadan kaldırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavram öğretimi ve kavram yanılgıları belirleme yaklaşımları
2 Mekanik, Newton un Hareket Yasaları, Doğrusal Hareket konularının kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
3 Momentum, Enerji, Çembersel Hareket kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
4 Yerçekimi, Atış Hareketleri konularının kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
5 Maddenin Atomik Yapısı, Katılar, Sıvılar, Gazlar kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
6 Isı-Sıcaklık ve Genleşme, Isı transferi, Hal Değişimi, Termodinamik konularının kavramsal boyutta öğretimi kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
7 Titreşimler ve Dalgalar, Ses, Müzikal Sesler konularının kavramsal boyutta öğretimi kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Elektrostatik, Elektrik Akımı kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
10 Manyetizma, Elektromanyetik İndüksiyon kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
11 Işığın Özellikleri, Renk, Yansıma ve Kırılma, Işık Dalgaları, Işığın Emisyonu kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
12 Modern Fizik kavramları, Özel Görelilik, Genel Görelilik kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
13 Atom ve Kuantum, Atomik Çekirdek ve Radyoaktivite kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
14 Nükleer Fizyon ve Füzyon kavramsal boyutta öğretimi ve kavram yanılgıları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, sunumlar, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Klasik yazılı sınavlar, çoktan seçmeli test türü sınavlar, ödev/sunum niteliği. Arasınav, Ödev/Sunumlar ve Final sınavı öğrenci başarı notunu belirler.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 7 1 7
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 13 2 26
Sunum Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5