DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan Edebiyatının belli başlı yapıtları yoluyla Amerikan kültürü ve tarihinin tek ve resmi anlatı ile değil, çoklu anlatılarla var olduğunu kavraması,
2   Göç olgusunun, genelde insanlık tarihinin, özelde ise Amerikan tarihinin, en temel unsurlarından biri olduğunu kavraması,
3   Göç, etnisite, kültürel/ırksal/cinsel azınlık, merkez-çeper ilişkisi konularında farkındalık geliştirmesi,
4   Etnisite ve göç konusunda kaleme alınmış yazınsal, kültürel ve eleştirel metinleri tanıması,
5   Etnisite kuramlarının gelişimini ve uygulamasını öğrenmesi,
6   ABD'ye göçün kültürel, ekonomik, yasal ve tarihsel geri planını anlaması,
7   Etnisite ve göç hakkında metinleri çözümleme ve tutarlı argümanlarla sentezlemeyi başarması,
8   Kendi kültürlerinde farklılıklara ilişkin farkındalık ve duyarlılık geliştirmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş: Is America an Immigrant Culture : Immigrants and non-Immigrant Ethnics. Ders Anlatımı, Tartışma
2 Different Experiences of Landing and Encounter: Takaki,Bölüm Bir: Boundlessness. Bölüm 2: Borders: "Toward the Stony Mountaings: From Removal to Reservation." Bölüm 3 Distances: "The `Indian Question": From Reservation to Reorganization" Crevecoeur, "Letters from an American Farmer." Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi
3 "Sun Chief: Autobiography of a Hopi Indian," "Indian Tribes: A Continuing Quest for Survival" Paula S. Rothenberg, ed. Race,Class, and Gender in the United States sayfa 188-89; 290-94. Erdrich, Love Medicine Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi, Öğrenci Sunumları.
4 Sollors, "Romantic Love, Arranged Marriage, and Indian Melancholy," "Interlude: From Indian to Urban," "Some Tales of Consent and Descent." Erdrich, Love Medicine Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi, Öğrenci Sunumları.
5 Takaki,Bölüm 2 Borders: "No More Peck o'Corn: Slavery and Its Discontents" Bölüm 3: Distances: "To the Promised Land: Blacks in the Urban North." Rothenberg Part II and III Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi, Öğrenci Sunumları.
6 Frederick Douglass, Narrative of the Life of Frederick Douglass, An American Slave, Written by Himself Rothenberg Bölüm V Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi, Öğrenci Sunumları.
7 Takaki: "Borders": "Foreigners in Their Native Land: Manifest Destiny in the Southwest." Bölüm 3 Distances: "El Norte: The Borderland of Chicano America." Sowell, "Americans from Latin America" Rudolfo Anaya, Bless Me, Ultima Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi, Öğrenci Sunumları.
8 Ara sınav
9 David Hollinger, Postethnic America, "Introduction," "Haley's Choice and Ethno-racial Pentagon," "From Species to Ethnos. Rothenberg Part VI Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi, Öğrenci Sunumları
10 European Backgrounds: Thomas Sowell, "Americans from Europe" Oscar Handlin, The Uprooted, "Peasant Origins," "The Crossing," "The Daily Bread," "Generations," "The Shock of Alienation," "Restriction," "Promises." Jacob Riis, How the Other Half Lives Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi, Öğrenci Sunumları
11 Handlin "New World, New Visions," "Religion as a new Way of Life," "The Ghettos," "In Fellow Feeling," "Democracy and Power," Cahan, "The Imported Bridegroom Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi, Öğrenci Sunumları
12 Takaki: Bölüm 2: Borders: "Emigrants from Erin: Ethnicity and Class within White America" BÖLÜM 3: Distances: "Between `Two Endless Days': The Continuous Journey to the Promised Land." Jen, "Who is Irish " Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi, Öğrenci Sunumları
13 Cahan, Yekl Richard H. Thompson, Theories of Ethnicity, "Introduction: Ethnicity and Human Nature," "In Genes We Trust," "Primordial Versus Civil Ties: The Dialectic between Ethnicity and the State." Hollinger, "Pluralism, Cosmopolitanism, and the Diversification of Diversity," "Towards a Postethnic Perspective," "Epilogue." Sollors, "Ethnicity and Literary Form," "Conclusion." Ders Anlatımı, Tartışma; Metin Çözümlemesi, Öğrenci Sunumları
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Tartışma
Öğrenci Sunumları
Metin Çözümlemesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev/DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 +FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 +OD * 0.30 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ÖNEMLİ NOT: Bu ders için belirlenmiş olan değerlendirme yöntemleri seçenekler arasında olmadığından, Bilgi İşlem kriterleri ekleyene değin geçici çözüm olarak yukarıdaki kriter seçilmiştir. Uygulanacak kriter:
Ara sınav: %30
Küçük sınavlar: %10
Sunumlar: %20
Final Sınavı: %40

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 5 5
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 1 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 0,5 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8