DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   19. yüzyıl Amerikan edebiyatını tarihsel ve toplumsal olaylarla ilişkilendirir.
2   Dönemin önde gelen isimlerine ait eserleri tartışır ve yorumlarda bulunur.
3   Romantik dönemin günümüz Amerikalı kimliğine yansımalarını tespit eder.
4   Edebiyat eseri okumayı ve buna bilimsel olarak yaklaşmayı öğrenir.
5   Amerikan rönesansının ne anlama geldiğini bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
2 Romantik unsurlar Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
3 Transandantalist unsurlar Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
4 "Dr. Heidegger's Experiment", Nathaniel Hawthorne Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
5 "Ms Found in a Bottle", Edgar Allan Poe Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
6 "The Lightning Rod Man", Herman Melville Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
7 "Philosophy of Composition", "Poetic Principle", and "Raven", Edgar Allan Poe Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
8 ARASINAV
9 "Nature" and "Self Reliance", Ralph Waldo Emerson Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
10 Fireside Poets: Longfellow, "The Lighthouse" and "The Secret of the Sea" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
11 Fireside Poets: Holmes, "The Broomstick Train" and "The Island-Hunting Song" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
12 Fireside Poets: Lowell, "The Darkened Mind" and "Above and Below" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
13 Fireside Poets: Whittier, "In Quest" and "The Answer" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru-cevap
14 GENEL TEKRAR SINIF TARTIŞMASI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Problem Çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. 1 Ara sınav
2. 1 Dönem sonu sınavı

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5