DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   19. yüzyıl sonlarında modernizm adı altında yaşanan bir dizi toplumsal ve siyasal dönüşümün entelektüel ve ideolojik dayanak noktalarını tanımlayabilme.
2   Bir tavır olarak modernizmi, kuramsal ve eleştirel hatlarıyla, belli terim ve kavramlar çerçevesinde boyutlandırabilme
3   Modernizmin öncü seslerini ve hareketlerini gözlemleyerek modernite ve Aydınlanma Çağı arasındaki devamlılığı kurabilme
4   Toplumsal düşünce ve değerlerde gözlemlenen modern ve postmodern yapılanmalar arasındaki karşıt kültürel stratejilere bağımsız yorumlar getirebilme
5   Modern ve postmodern Amerika'yı bir arada tutan değerleri geleneğin ve sürekliliğin merceğinde ana hatlarıyla çözümleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Avrupa ve Amerika'da Modern Edebiyat ve Sanat Charles Baudelaire (1821-1867) Baudelaire: "The Beacons" The Flowers of Evil (şiir, 1857), Painter of Modern Life (kurgudışı, 1863)
2 Stephane Mallarme (1842-1898) Paul Verlaine (1844-1896) Mallarme: "The Flowers" "The Pipe" "Homage to Richard Wagner" (şiir) Verlaine: "Innocents We" "After Three Years" (şiir)
3 Comte de Lautreamont (1846 -1870) Arthur Rimbaud (1854-1891) Lautreamont: The Songs of Maldoror (romandan bölümler, 1868) Rimbaud: "Memory" "Motion" (şiir)
4 Jules Laforgue (1860-1887) Paul Valery (1871-1945) Laforgue: "October's Little Miseries" "The Dirge of the Poet's Fetus" (şiir) Valery: "The Seaside Cemetery" (şiir, 1920)
5 William Butler Yeats (1865-1939) James Joyce (1882-1941) Yeats: "The Second Coming" (şiir, 1920) Joyce: "Araby" Dubliners (öykü, 1914)
6 Rainer Marie Rilke (1875-1926) Thomas Mann (1875-1955) Rilke: The Notebooks of Malte Laurids Brigge (roman, 1910) Mann: "Tobias Mindernickel" (öykü, 1898)
7 Oscar Wilde (1854-1900) Djuna Barnes (1892-1982) Wilde: "The Happy Prince" (masal, 1888) Barnes: "Smoke" (öykü, 1910)
8 Marcel Proust (1871-1922) Hart Crane (1899-1932) Proust: Swann's Way (romandan bölümler, 1913) Crane: "Forgetfulness" "Interior" (şiir)
9 Gertrude Stein (1874-1946) Virginia Woolf (1882-1941) Stein: "Gentle Lena" Three Lives (kısa roman, 1909) Woolf: "Kew Gardens" (öykü, 1919)
10 Ezra Pound (1885-1972) William Carlos Williams (1883-1963) Pound: "A Retrospect" and "A Few Don'ts" (deneme, 1918), "Portrait d'une Femme" (şiir, 1912) Williams: "The Red Wheelbarrow" (şiir, 1923)
11 Edna St Vincent Millay (1892-1950) Ernest Hemingway (1899-1961) Millay: "Remembrance" "Sorrow" "Spring" (şiir) Hemingway: "Hills Like White Elephants" (öykü, 1927)
12 Conrad Aiken (1889-1973) T.S. Eliot (1888-1965) Aiken: "1915: The Trenches" II (şiir, 1917) Eliot: "Burnt Norton" Four Quartets (şiir, 1936)
13 Amerikan Edebiyatında Gerçekçilikten Modernizme Geçiş Henry James (1843-1916) The Beast in the Jungle (kısa roman, 1903)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5