DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Otobiyografi türü ve kadın otobiyografisi hakkında bilgi sahibi olma.
2   Otobiyografi türü ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Kadın otobiyografisi konusunda birincil kaynakları yorumlama ve metin çözümlemesi yapabilme.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilme
5   Otobiyografi çalışmalarında kullanılan kuramsal yaklaşımları bilme ve kadın ve erkek otobiyografileri arasındaki farklılıkların öğrenilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Otobiyografi tanımı, tarihsel gelişim ve otobiyografi çeşitleri. İlk otobiyografi örnekleri: Aziz Augustine, Jean Jacques Rousseau, Wordsworth, Freud, Goethe, Otobiyografi ve Beden. Tanışma
2 Otobiyografi araştırmacıları ve otobiyografi üzerine araştırmalar: Roy Pascal, Paul de Man, Sigmund Freud, Dilthey, Georg Misch, Georges Gusdorf, Karl Weintraub. Sınıf Tartışması
3 Otobiyografi çalışmaları ve önemli düşünce hareketlerinin (Marksizm, yapısalcılık) alana etkileri. Sınıf Tartışması
4 1970 sonrası otobiyografi çalışmaları: Öznenin ölümü; Michel Foucault ve Roland Barthes gibi düşünürlerin alana etkileri Sınıf Tartışması
5 Otobiyografi ve ideoloji: Leigh Gilmore Unutulmuş kimliklerin otobiyografinin konusu haline gelmesi: Kadınlar, göçmenler, eşcinseller. Sınıf Tartışması
6 1990 sonrası otobiyografi çalışmaları: Ortaya çıkan yeni kuramların ışığında otobiyografi çalışmalarının hızlanması. Sınıf Tartışması
7 Kadın Otobiyografilerinin tarihi: Ortaçağda yazılan ilk dini içerikli metinler. 17. yy., 19.yy., Sanayi devrimi. Estelle Jelinek in kadın otobiyografilerinin tarihi çalışması. Sınıf Tartışması
8 Ara sınav
9 Kadın otobiyografisi örnekleri: Elizabeth Cady Stanton, Kate Millett, Gertrude Stein, Doris Lessing Sınıf Tartışması
10 Otobiyografi araştırmacıları: Sidonie Smith, Nancy Chodorow Sınıf Tartışması
11 Feminist kuramcıların alana etkisi:Helene Cixous, Julia Kristeva, Luce Irigaray Sınıf Tartışması
12 Osmanlı da ve Türkiye de ilk dönem kadın otobiyografileri: Gecikmenin nedenleri ve Türk modernleşmesi Sınıf Tartışması, Genel Tekrar
13 Türkiye örnekleri: Halide Edip Adıvar, Sabiha Sertel, Samiha Ayverdi, Cahit Uçuk, Mina Urgan, Afet İnan Sınıf Tartışması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin öğretmeni tarafından dersin anlatılması ve görsel materyallerle anlatılan dersin desteklenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5