DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci Siberkültür hakkında alan bilgisi edinir, terim öğrenir.
2   öğrenci Siberkültür hakkında yazınsal, görsel ve işitsel içerikli çeşitli metinleri (kısa hikaye roman, film, belgesel)okuyup izleyerek, dinleyerek tanır.
3   öğrenci Siberkültür hakkında öğrendiği terim ve kavramlar ile ilgili hatırlama becerilerini geliştirir.
4   öğrenci okuduğu teorik metinler ve kendi ilgisi doğrultusundaki bir konuyu sentezleyecek şekilde akademik yazım kurallarına uygun (MLA) ödev hazırlar ve sınıfta sunum gerçekleştirir.(dersin bu şekilde işlenebilmesi dersteki katılımcı öğrenci sayısının en fazla 25 olması halinde en uygundur-ölçme değerlendirmede gerektiğinde test yöntemi de uygulanabilir)
5   öğrenci derse ek olarak dersin hocası tarafından hazırlanan blog sayfası ve benzer online paylaşım formatları aracılığı ile alanda edinmiş olduğu bilginin çeşitli uygulama alanlarını tanır. Böylelikle ders içinde konu ile ilgili bilgiye ulaşımda da süreklilik sağlanmış olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 David Bell, Barbara Kennedy Approaching cyberculture veya konu ile ilgili güncel kaynaklar Siberkültüre bakış Dersin konusu ve yapısı ile ilgili genel tanıtım sunum
2 Siberkültür -edebiyat ilişkisi Siberpunk Alan ile ilgili metin okuma -Belgesel izleme-tartışma
3 Siberkültürler Alan ile ilgili metin okuma -Belgesel izleme- tartışma
4 Siberkültürler -Sunum--Alan ile ilgili metin okuma tartışma
5 Siberkültürler Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
6 Siberkültürler ve gerçeklik Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
7 Siberkültürler ve gerçeklik Sunum--Alan ile ilgili metin okuma - Belgesel izleme- film bölümleri izleme tartışma tartışma
8 Arasınav Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
9 Siber mekânın ölçeklenmesi Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
10 Siberkolonizasyon Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
11 Siberkültürde yeni yaklaşimlar ve üç boyut. Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
12 Simülasyon ve bilgisayar oyunları Sunum--Alan ile ilgili metin okuma - Belgesel izleme- film bölümleri izleme tartışma tartışma
13 İnternette yeni anlam arayışları Sunum--Alan ile ilgili metin okuma - Belgesel izleme- film bölümleri izleme tartışma tartışma
14 Genel Değelendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Her ders için seçilen okuma metni veya görsel nitelikli belgesel, o dersin inceleme metnidir.
Okuma metni ve önemi hakkında öğrenciye bilgi aktarımı sağlanır.
2. Ders içeriğini oluşturan okuma materyali online ortamda dersin blog (internet) sayfası aracılığı ile öğrenciye önceden duyurulur, ve gereken ön hazırlığın yapılması sağlanır.
3. Sınıf mevcudu ile ilgili olarak uygun görüldüğünde öğrencilerin ders konusu ile ilgili seçili konular
üzerinden araştırmalarını sınıf ile paylaşmaları istenebilir.
4. Ders için oluşturulan blog sayfası ilgili ders materyalinin paylaşımı ve ders ile ilgili duyuruların öğrenciye eriştirildiği bir ortamdır. Bu ortam üzerinden öğrencinin derste incelenen yazılı ve görsel metinlere ders dışı zamanlarda da erişmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav: Ara sınav test şeklinde olup, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, ve açık uçlu olmak üzere öğrenciye aktarılmış olan bilginin anlaşılma, tanıma ve hatırlanma düzeyini belirler.
Final: Finalin bir bölümü gerektiğinde test şeklinde olup, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, ve açık uçlu olmak üzere üç kategoride öğrenciye aktarılmış olan bilgilerin anlaşılma, tanıma ve hatırlanma düzeyini belirler./
Final sınavı öğrencinin derste okumuş olduğu teorik metinler ve ilgisi doğrultusundaki bir konuyu sentezleyecek şekilde akademik yazım kuralları ölçüsünde (MLA) ödev hazırlaması şeklinde de gerçekleşebilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 13 13
Sunum Hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5