DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Dilbilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrencinin, dilde kullanılan çeşitli yapıları, ifadeleri, sözcükleri kullanıldıkları çerçeve içinde tanımlayabilmesi,
2   Günlük dil ve yazı dili arasındaki farklılıkların ayırt edebilmesi,
3   Çeşitli konulardaki konuşmaları dinleyerek inceleyebilmesi ve konu hakkında görüş bildirebilmesi,
4   Konuşmanın bağlamını, konuşan kişinin amacını belirleyebilmesi ve düşünce akışını açıklayabilmesi,
5   Sözlü iletişimde dili akıcı şekilde konuşabilmesi beklenmektedir..

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Ders içeriği ve dersin gereklilikleri hakkında öğrencilere bilgi verilmesi; öğrencilerin beklenti ve önerilerinin dinlenmesi
2 Resmi dil ve konuşma dili arasındaki farklılıklar; ana dili Türkçe olmayanların yaşadığı sorunlar Tartışma
3 TV dizilerinden seçme bölümler ve popüler kültür, kültürler arası farklılıklar üzerine tartışma Tartışma
4 Sınıfla belirlenen bir film ve popüler kültür, kültürler arası farklılıklar üzerine tartışma Tartışma
5 Öğrenci sunumları (Öğrenciler tartışılacak materyal olarak kitap, makale, film ya da herhangi popüler kültür ürünü önerebilir) Tartışma
6 Öğrenci sunumları Tartışma
7 Öğrenci sunumları Tartışma
8 Ara sınav
9 Öğrenci sunumları Tartışma
10 Öğrenci sunumları Tartışma
11 Öğrenci sunumları Tartışma
12 Öğrenci sunumları Tartışma
13 Öğrenci sunumları Tartışma
14 Genel değerlendirme Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Dersler öğrencilerle birlikte önceden belirlenen konular hakkında tartışma ve düşünce paylaşımı şeklinde düzenlenir.
2. Filmler: Öğrencilerin dinleme becerisini arttırmakta, farklı kültürel unsurları incelemelerini sağlamakta son derece önemlidir.
3. Öğrenci sunumları: Öğrencilerin kendi seçtikleri bir konuya ilişkin olarak tartışmayı başlatmaları ve yönlendirmeleri şeklinde ilerler. Öğrencinin söz konusu konuyu seçme nedenini açıklaması ve görüşlerini arkadaşları ile paylaşımı sözlü iletişim becerilerinin gelişmesine katkıda bulunur.
4. Ara sınav: Dönemin ilk yarısında öğrenci performansını değerlendirmede kullanılır.
5. Final: Dönemin tamamında öğrenci performansını değerlendirmede kullanılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev/DerseKatılım/Uyg
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.40 + FN * 0.30
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.40 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5