DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim ve oryantasyon programlarının süreç ve amaçlarını açıklayabilmek,
2   Eğitim sürecine ilişkin aşama ve teknikleri değerlendirebilmek,
3   Eğitim ve geliştirme gereksinimlerinin belirlenişini açıklayıp gösterebilmek,
4   Uygun bir performans değerlendirme sistemi geliştirebilmek,
5   Personelin, amirlerin ve kurumların kariyer geliştirmedeki rollerini açıklayabilmek,
6   Terfi kararlarının alınmasında göz önünde bulundurulması gereken hususları açıklayabilmek,
7   Bir konuyu ifade etme ve savunmada sözlü/yazılı iletişim becerilerini geliştirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 EĞİTİM & GELİŞTİRME: Eğitim ve Geliştirme Gereksinim Analizi S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.3
2 Gereksinim analizinden plana S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.4
3 Plandan uygulamaya geçiş S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.5
4 Eğitim ve Geliştirmede en temel on eyleme ilişkin liste S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.6
5 PERFORMANS SİSTEMLERİ: Performans Değerlendirme Sürecinin adımları ve arka planı, diğer İKY işlevleriyle bağlantıları, tanımlar ve ilgili kavramlar Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.1
6 Performans Değerlendirme Yöntemleri: Standartlara göre Performans, Hedeflere Göre Performans, Karma Performans Sistemi Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.6
7 Performans Değerlendirme Süreci: Yetkinlikler, Performans Değerlendirme Görüşmeleri, Performans Yönetiminde Hedef ve Roller Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.2, Garry Dessler, (2005), Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), Chp.9
8 Performance Değerlendirme Sistemlerine ilişkin sorunlar, Performans Değerlendirmede Hukuki ve Davranışsal Sorunlar Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.8,
9 İşletmelerde kullanımı en yaygın Performans Değerlendirme Süreçleri
10 KARİYER YÖNETİMİ: Koçluk Becerilerinin Geliştirilmesi, Kariyer Yönetimi nin Temelleri Gary Dessler, (2011), Human Resource Management(İnsan Kaynakları Yönetimi) , s.368-376
11 Kariyer Yönetim Yöntemleri ve Yeni işgücünün Yönetimi Gary Dessler, (2011), Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), s.376-383
12 İşveren Yaşam boyu Kariyer Yönetimi Gary Dessler, (2011), Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), s.383-410

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sınıfiçi tartışmalar
2. Grup çalışmaları
3. Bireysel Ödev (dönem ödevi)
4. Örnek olay çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 ODV ÖDEV
4 OLY OLAY İNCELEMESİ
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.25 + ODV* 0.25 + OLY * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 5 2 10
Ders Anlatımı 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 12 12
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem projesi vb.) 6 1 6
Sınıf içi uygulamalar 5 2 10
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, konuların, makalelerin okunması) 12 1,5 24
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 10 1 10
Kitap Okuma 10 2 20
Vize Sınavı 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7