DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yöneylem araştırması kapsamını ve modellerini anlama,
2   Olasılıklı/belirli süreçlere ve durağan/dinamik ilişkin kavramları anlama,
3   Network modellerinde pratik kazanma,
4   Temel Yöneylem Araştırması modellerini geliştirme,
5   Yöneylem araştırması için geliştirilen paket programlarda beceri kazanmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Doğrusal Programlama Gözden Geçirme Vaka analizi ve işletme uygulamaları için grup seçimine başlanması Haftalık Ödev
2 Network Modelleri Ders İçeriği: (Minimum ve maksimum akış) Vaka çalışmalarının gruplara atanması
3 Network Modelleri Ders içeriği: (En kısa yol, minimum kapsayıcı ağaç algoritmaları)
4 Markov Süreçleri Ders içeriği: (Doğum, Ölüm, Denge, Yutan Durumlar, Geçiş Matrisi ve Markov Zincirleri) Haftalık Ödev
5 Bilgisayar Uygulamaları Ders içeriği: (Lindo/Lingo, ve ilgili diğer yazılımların tanıtımı) Lab Ödevlerinin Verilmesi
6 Vaka Sunumları
7 Amaç Programlama Haftalık Ödev
8 Veri Zarflama Analizi
9 Doğrusal Olmayan Programlama Haftalık Ödev
10 Dinamik Programlama
11 Bilgisayar Uygulamaları Bilgisayar Lab. Uygulamaları Ödevi
12 İşletme Uygulamaları Sunumları Ders içeriği: (İşletme Uygulama Raporlarının Sunumu) Akran Değerlendirmeleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Ders anlatımı yüksek derecede etkileşimlidir ve formatı doğrudandır. Öğretim üyesi öğrencileri ortaya çıkan sorulara yanıt vermeye yönlendirir ve tartışılan konulardaki görüşlerini sunmalarını ister. Dersler, kavramanın ek açıklamalar ve örneklerle önemli ölçüde pekiştirildiği bir ortamda orta düzey yöneylem araştırması kavramlarının ve tekniklerin aktarımına yöneliktir. Yoğun bir matematikten ziyade işletme uygulamaları üzerinde durulacaktır.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilecektir. Sınıf içi ödevler ve ev ödevleri bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı önemli ölçüde teşvik edilecektir.

3. Bilgisayar Uygulamaları
Laboratuar uygulamalarında, eniyileme modelleri kurabilmek amacıyla bir çözücü içeren elektronik tablolama ve/veya bir çözücü paket programı tanıtılacaktır. Bu yazılımların kullanımına ilişkin bilgiler, yöneylem araştırması problemleriyle ilişkilendirilen sınıf içindeki uygulamalar ve kitap kullanılarak sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.60 + SUN * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ev Ödevler(%20), Lab Ödevleri (%20) ve Katılım
Sık sık ev ödevleri verilecektir. Öğrencinin bu problemler üzerinde çalışması ve bunları anlaması, dersi başarıyla tamamlayabilmesi için şarttır. Öğrencilerin tüm ev ödevi problemlerine sınavlar için bir hazırlık aracı olarak çalışmaları ileri derecede önerilmektedir.
Ev ödevlerini tamamlayarak, her öğrenci analitik becerilerini geliştirecek ve aynı zamanda veri girişi ve analizi için çözücü eklentili bir elektronik tablolama aracı ve/veya bir çözücü paket programı üzerinde yetkinliğini artıracaktır. Her öğrenci, sınıf tartışmalarına ve sınıf içi ödevlere aktif şekilde katılarak iletişim ve analitik becerilerini orta düzey optimizasyon kavramları ve işletme uygulamaları üzerinden geliştirecektir.
2. Vaka Analizi (%30) ve İşletme Uygulamaları (%30)
Vaka çalışmaları ve gerçek hayat uygulamaları öğrencilerin gerçek durumlara yönelik analiz ve model kurma becerilerini gerçekleştirmesi ve çözüm geliştirmesi için çok iyi bir fırsat sunacaktır. Vaka analizi için üç kişilik gruplar oluşturulmalıdır. Grup büyüklüğünden her türlü sapma öğretim üyesinin onayını gerektirir. Vakalar dönem başında öğretim üyesi tarafından her gruba atanacaktır. Konular, üretim veya hizmet odaklı bir işletmenin, devletin ya da kar amacı gütmeyen bir kuruluşun yönetiminde karşılaşılan problemler için bir optimizasyon probleminin analizine yönelik olacaktır.
Vaka analizinin raporları son hafta dersinin başlamasından önce hem çıktı hem de ders, bölümadı ve grupadı olarak adlandırılmış dijital bir kopya (örneğin, YöneylemAraştırması_İşletme_Grup1) olarak öğretim üyesine teslim edilecektir. Her vaka raporu Microsoft Word ve/veya Excel kullanılarak yazılacak ve şunları içerecektir:: (i) vakanın başlığını ve yazarların tam adlarını içeren bir başlık sayfası, (ii) ikinci sayfadan başlayacak şekilde raporun ana kısmı, (iii) rapor ekleri.Raporun ana kısmı grubun vaka sorularına yanıtlarını sunduğu kısımdır ve en fazla 3 sayfa olabilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 1 8
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 6 5 30
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 2 5 10
Ödev Hazırlama 0
Final Sınavı 0 0 0
Vize Sınavı 0 0 0
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5