DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Mühendislik Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel basit arkeolojik ve yapısal jeolojik terimleri bilme
2   Fay türlerini kinematik ve deprem üretme potansiyelleri açısından ayırabilme
3   Deprem, zemin ve deprem-zemin ilişkisi ile ilgili temel basit terminoloji ve parametreleri anlayabilme
4   Deformasyon türleri ile bunların yapılar üzerindeki etkilerini tanıyabilme
5   Arkeolojik yapı ve malzemelerdeki sistematik deformasyon izlerini ayırabilme
6   Tarih öncesi, tarihsel ve aletsel deprem kayıtları kavramlarını anlayabilme ve araştırabilme
7   Arkeolojik alanlarda gözlenen deprem izlerinin sismik kaynakları ile ilgili fikir geliştirebilme
8   Arkeolojik alanlardaki depremlerin tarihlenmesi için fikir geliştirebilme
9   Dünyada ve Türkiye'de kullanılan en son arkeosismolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olabilme.
10   Kültürel, tarihsel, ekolojik ve yerbilimsel konuları birlikte harmanlayarak, ilişkileri ve önemleri hakkında fikir sahibi olabilme
11   Kendini ifade edebilme, iletişim becerilerini etkin kullanabilme, takım çalışmasının önemini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Dersin genel tanıtımı ve yararlanılacak ana ve yardımcı kaynaklar ile ilgili ders materyallerinin tanıtımı ve ders sunumlarının verilmesi Doç. Dr. Ökmen Sümer
2 2 Genel arkeolojik ve yapısal jeolojik kavramların verilmesi ve Arkeosismoloji ile ilişkisinin kurgulanması Doç. Dr. Ökmen Sümer
3 3 Fay türlerinin kinematik ve deprem üretme potansiyelleri açısından sınıflandırılması Doç. Dr. Ökmen Sümer
4 4 Deprem, zemin ve deprem zemin ilişkisi ile ilgili temel basit parametrelerin verilmesi Prof. Dr. Mahmut Göktuğ Drahor
5 5 Deprem kaynaklı deformasyon yapılarının tanıtımı ve Arkeolojik alanlarda gözlenen sistematik deformasyon izlerinin tanımlanması ve sınıflanması Prof. Dr. Mahmut Göktuğ Drahor
6 6 Dünyada ve Türkiye de kullanılan en son arkeosismoloji uygulamaları hakkında örneklerle güncel bilgilerin aktarılması Prof. Dr. Mahmut Göktuğ Drahor
7 7 Ara sınav Prof. Dr. Mahmut Göktuğ Drahor ve Doç. Dr. Ökmen Sümer
8 8 Takım çalışması için öğrencileri ayrılması ve gruplara ilgili Arkeosismoloji konularının dağıtılması ile ilgili aydınlatmalar ve anlatımlar. Bu haftadan sonra gruplar aldıkları konular itibariyle sunumlarını bir hafta ara ile sunmaya başlayacaklardır. Doç. Dr. Ökmen Sümer
9 9 Takım ödev sunumları: Konu: Türkiye ve Dünya özelinde büyük Diri Fay Zonları ve Sismik olarak aktif bölgelerde konumlanmış arkeolojik alanlara örneklerin verildiği sunumların izlenmesi ve tartışılması Doç. Dr. Ökmen Sümer
10 10 Takım ödev sunumları: Konu: Arkeolojik mimari yapılarında gözlenen sistematik deformasyon izleriyle ilgili sunumların izlenmesi ve tartışılması Prof. Dr. Mahmut Göktuğ Drahor
11 11 Takım ödev sunumları: Konu: Tarih öncesi, tarihsel ve aletsel deprem kayıtlarına odaklanan sunumların izlenmesi ve tartışılması Doç. Dr. Ökmen Sümer
12 12 Takım ödev sunumları: Konu: Deprem tarihlemesine dayanan Arkeosismoloji çalışmalarına odaklanan sunumların izlenmesi ve tartışılması Doç. Dr. Ökmen Sümer
13 13 Takım ödev sunumları: Konu: Arkeolojik yapılara deprem mühendisliği açısından odaklanan sunumların izlenmesi ve tartışılması Prof. Dr. Mahmut Göktuğ Drahor
14 14 Ders kapsamındaki tüm konular, takım ödev sunumlarındaki geri bildirimlerle harmanlanarak bir özet şeklinde öğrencilere aktarılır. Kültürel, tarihsel, ekolojik ve yapısal jeolojik konuların birbirleri ile ilişkileri vurgulanarak öğrencilerin bu noktada bilinç seviyesi arttırılır. Prof. Dr. Mahmut Göktuğ Drahor ve Doç. Dr. Ökmen Sümer
15 15 Final Sınavı Doç. Dr. Ökmen Sümer ve Prof. Dr. Mahmut Göktuğ Drahor

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders/Sunum
2. Takım Çalışması Ödevi / Ödevler sunum şeklinde teslim edilecek ve ilgili derste grup tarafından sunulacaktır.
3. Doküman ve kaynak açık değerlendirme sınavı

Yüz yüze ve/veya uzaktan öğrenme ile arkeosismolojide kullanılan yapısal jeolojik ve arkeolojik terimler ile temel kavramlar öğrenciye öğrenme çıktıları çerçevesinde sunumlar vasıtasıyla aktarılır. Belli arkeolojik alanlarda yapılmış arkeosismolojik çalışmalar takım çalışması amacıyla öğrencilere dağıtılır ve her hafta öğrenci takımlarının derste sunum olarak aktarılması sağlanır. Doküman ve kaynaklar açık olarak yapılan değerlendirme sınavı ile öğrencinin genel bilgi ve dersten aldığı katkı seviyesi ölçülür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.25 + OD * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 + OD * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8
ÖK.9
ÖK.10
ÖK.11