DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

İnşaat Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sektörel su taleplerini sınıflandırabilme.
2   Su kaynakları yönetimi ile ilgili temel teknik terimleri ve kavramları tanımlayabilme
3   Sürdürülebilirlik ilkesinin su kaynakları yönetimine de uygulanmasının gerekliliğini tarif edebilme.
4   Su kaynakları yönetiminde sistem yaklaşımının unsurlarını tanıma.
5   Sistem yaklaşımına göre modellenmiş ve optimize edilecek bir su kaynakları tahsisi probleminde amaç fonksiyonunun ve kısıtların yapısını ve içeriğini tayin edebilme.
6   Su kaynakları yönetiminde yönetim amaçlarına uygun politikaları seçebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

İNŞ 2028 - HİDROLOJİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, dersin amacı, Türkiye nin su potansiyeli ve su ihtiyacı
2 Su ihtiyaçlarının tayini, sektörel su talepleri ve kullanımları
3 Su kullanımlarının sosyal, ekonomik, yasal ve yönetimsel boyutu, göstergelerin tayini
4 Su kaynakları planlamasında amaç ve hedeflerin tayini
5 Su arzının ve kalitesinin güvenilirliği
6 Planlama ve uygulama safhasında göstergelerin izlenmesi, hidrometeorolojik gözlem ağları ve izleme çalışmaları
7 Su Kaynaklarının Yönetimi (Klasik Yönetim Anlayışı)
8 Su Kaynaklarının Yönetimi (Entegre ve Uyumlanabilir Yönetim Anlayışları)
9 Veri tabanları, veri güvenilirliği
10 Su bütçesi ve su kalitesi benzeşim (simülasyon) modelleri
11 Model senaryolarının türetimi, DPSIR yaklaşımı
12 Alternatif karar seçeneklerinin oluşturulması, karar verme süreçleri, karar verici ve paydaş davranış biçimleri, trade-off ilişkileri
13 Uzman sistemlerin entegre havza yönetiminde kullanımı
14 Türkiye nin genel durumu ve su kaynakları yönetimi felsefesinde karşılaşılan kolaylık ve zorluklar (Verilen örnek üstüne role playing oyunu)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste yapılan görsel sunumlar ve sunum slaytları (dersi veren öğretim görevlisi tarafından kişisel web sayfasında ilan edilerek öğrencinin derse gelmeden önce incelemesi talep edilmektedir. Son 2 haftada ise öğrencilere su sektöründeki aktörlere uygun roller ve öncelikleri tanımlanarak, son haftada ortaya konan, bir havzadaki su tahsisi problemi üzerine rollerine uygun olarak birlikte çözüm üretmeleri istenerek role playing oynanmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Sunum Hazırlama 2 4 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6