DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Makina Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Endüstriyel yeni tasarım süreçlerinin analiz aşamalarında doğru kararlar verebilme veya endüstriyel bir problemin sebeplerini doğru anlama
2   Analiz tipini, sınır şartlarını, malzeme özelliklerini, yüklemeleri doğru tespit edebilme
3   Analiz sonuçlarını, doğru yorumlayabilme ve farklı destekleme şekilleri geliştirebilme
4   Bilgisayar ortamında, endüstriyel problemleri giderici yeni çözümler geliştirebilme
5   Bilgisayar Destekli Mühendislik çalışmalarını baştan sona yönlendirebilmek ve yönetebilmek için inisiyatif kullanabilme becerisi ve yeterlilik kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Bilgisayar Destekli Mühendislik Çalışmalarının Önemi Dersin içeriği, değerlendirme kriterleri, kaynakları, işleyiş şekli açıklanacaktır. Sonlu elemanlar yönteminin kısa bir tanıtımı yapılacaktır. Ders Projesi formatından bahsedilecektir. Bilgisayar Destekli Mühendislik Çalışmalarının Endüstrideki önemi anlatılacaktır.
2 Sonlu Elemanlar Yöntemi Özeti, Yol Haritası Analiz Programlarının yazılım temelini oluşturan Sonlu Elemanlar Yöntemi hakkında özet bir bilgi verilecektir. Bilgisayar Destekli Mühendislik Çalışmalarında Takip Edilebilecek, Genel Yol Haritasının adımları bir endüstiryel örnek üzerinden anlatılacaktır.
3 Elastik Gerilme Analizi - Endüstriyel Örnek 1 Elastik Gerilme Analizi konusu, gerçek hayatta karşılaşılmış bir endüsriyel problem veya uygulama (yeni tasarım) ile anlatılacaktır.
4 Uygulama ve Paket Analiz Programı Eğitimi Dersin içeriğine uygun seçilen bir sonlu eleman analiz paket programının menülerini kullanma becerisi farklı analiz örnekleri için öğrencilere öğretilecektir. Bu şekilde öğrencilerin projelerini de daha rahat bir şekilde yapmaları sağlanacaktır.
5 Dinamik Sistemlerde Anlık Statik Analizlerlerle Çözümü Hareketli katı mekanizma ve sistemlerin hangi durumlarda statik analizlerle anlık çözümlerinin mümkün olduğu örneklerle anlatılacak ve endüstriyel bir örneği grupların bilgisayarda çözmesi istenecektir.
6 Elastoplastik Gerime Analizi - Endüstriyel Örnek 2 Elastoplastik Gerilme Analizi konusu, gerçek hayatta karşılaşılmış bir endüsriyel problem veya uygulama (yeni tasarım) ile anlatılacaktır.
7 Isıl Yapısal Analizler : Kararlı Rejim Isıl Analizi - Endüstriyel Örnek 3 Kararlı Rejim (Steasy-State) Isıl Analizi konusu, gerçek hayatta karşılaşılmış bir endüsriyel problem veya uygulama (yeni tasarım) ile anlatılacaktır.
8 Zamana Bağlı ısıl Analiz - Endüstriyel Örnek 4 Zamana Bağlı (Transient) Isıl Analizi konusu, gerçek hayatta karşılaşılmış bir endüsriyel problem veya uygulama (yeni tasarım) ile anlatılacaktır.
9 Farklı Analiz tipleri içeren Endüstriyel Örnek(ler) Yorulma, Titreşim, vb. diğer analiz tiplerine yönelik endüstiryel analiz örnekleri gösterilecektir.
10 Ara sınav Derste öğretilen konuları ve kavramları ölçmeye yönelik bir ara sınav yapılacaktır.
11 Öğrenci Proje Sunumları Öğrencilerin dönem boyunca hazırladıkları projeleri derste sunmaları sağlanacaktır. Sınıf bütününde herbir proje için bir tartışma platformu oluşturularak, derste amaçlanan öğrenme çıktılarının pekiştirilmesi sağlanacaktır.
12 Öğrenci Proje Sunumları Öğrencilerin dönem boyunca hazırladıkları projeleri derste sunmaları sağlanacaktır. Sınıf bütününde herbir proje için bir tartışma platformu oluşturularak, derste amaçlanan öğrenme çıktılarının pekiştirilmesi sağlanacaktır.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında,
1- Gerçek hayattan alınan endüstriyel uygulamalara ve problemlere getirilen Bilgisayara Destekli Çözümler sunumlarla açıklanmaktadır. Bu sunumlar sırasında öğrencileri düşünmeye ve yorumlamaya sevk edici sorular sorularak derse iştirakleri ve katkı yapmaları sağlanmaktadır. Buna teşvik etmek amacıyla, not ortalamalarına yansıyacak şekilde herbir katkı için puan verilebilmektedir.
2- Dönem boyunca öğrenciler, endüstriyel bir probleme veya uygulamaya yönelik bilgisayar destekli çözüm içeren bir bilimsel çalışma bulur ve bu referans makaleyle aynı veya benzer bir çalışma yapar. Projelerinden başarılı olan öğrenciler derste projelerini sunarak ortalamalarına yansıyacak ek notlar alabilirler. Bu şekilde, öğrenciler, daha ciddi ve kaliteli çalışmalar yapmaya teşvik edilir. Buna ilaveten, bu referans çalışmalar sayesinde, öğrencileri akademik çalışmalar ve bilimsel literatüre aşina olması sağlanır.
3- Öğrencilerin Bilgisayar Destekli mühendislik çalışmalarını kendi yapabilmesi için bir analiz programının kullanımı gösterilmektedir. Ancak öğrenciler bu analiz programının kullanımından sorumlu tutulmamaktadır.



Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Proje/Ödev
2 FN Final
3 BNS BNS ODV * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yüz yüze eğitimde öğrencilerin derse olan katkısı ortalamalarına olumlu olarak yansıtılır. Dersteki soru-cevap diyaloglarında, tartışma platformlarında, proje sunumlarında yaptıkları yorumlar ve eleştiriler dikkate alınarak bu katkı seviyesi belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 2 18
Uygulama 9 1 9
Öğrenci Sunumları 2 3 6
Dönem Projeleri ile ilgili Araştırma Yapılması 5 3 15
Dönem Projelerinin Yapılması 4 4 16
Ders Sunumlarının Tekrarı 14 2 28
Proje Ödevi 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5