DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen tasarım problemlerini ve bağlamı çok yönlü (kavramsal, kentsel, kültürel, toplumsal, ekonomik ve tarihi) analiz edebilme becerisi.
2   Mimari tasarım problemini çok yönlü bir biçimde araştırma bilinci kazanma ve güncel gelişmeler ile ilişkilendirebilme.
3   Orta karmaşıklıktaki bir mimari programın gereksinimlerini ve mekansal karşılıklarını saptayabilme. Bir anafikir çevresinde farklı bina sistemlerini ilişkilendirebilme ve bütünleşik bir biçimde tasarlayabilme.
4   Yaratıcı düşünme süreci sonunda araştırmaya dayalı bir mimari tasarım projesi çözümleyebilme.
5   Mimari tasarım projesini ve sürecini farklı temsil ortam ve teknikleri ile (görsel,yazılı ve sözel olarak) ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 1504 - GRAFİK İLETİŞİM II
MİM 2502 - MİMARİ TASARIM II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dersin, Kapsam, İçerik ve Yöntemi Üzerine Bilgilendirme. Kavramsal Tartışmalar. Kuramsal okumaların verilmesi
2 2. Kavramsal Tartışmalar ve Bağlam Analizi.
3 3. Araştırma Ödevleri /Sunumlar
4 4. Araştırma Ödevleri /Sunumlar
5 5. Araştırma Ödevleri /Sunumlar
6 6. Mimari Program Geliştirme
7 7. Mimari Program Geliştirme
8 8. Ara Jüri (Ara Teslim)
9 9. Ara Jüri (Ara Teslim)
10 10. Bina Sistemlerinin Tartışılması.
11 11. Bireysel Kritikler
12 12. Bireysel Kritikler
13 13.Bireysel Kritikler
14 14.Çizim Haftası
15 15. Final Jürisi (Final Teslimi)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci proje/problem tabanlı öğrenme üzerinden gelişir.
Öğrenciler, kendilerine yönlendirilen mekânsal problemlere/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler alarak ilerler.
Ders sürecinde verilen kritikler, ara jüri ve final jüri ile öğrencinin öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
1. Arajüri: Yaratıcı düşünme ve tasarım sürecinin önemli aşamalarındandır ve notlandırılacaktır. (ÖÇ3, ÖÇ5).
2. Araştırma Ödev /Sunum: Kuramsal ve uygulamalı bilgilerin araştırılması ile farklı temsil ortam ve teknikleri aracılığıyla sunulması, sürecinin önemli aşamalarındandır ve notlandırılacaktır. (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3).
3. Derse Katılım: Öğrencinin derse katılım süreci, (i) aktif katılım durumuna, (ii) öğrencinin süreçte harcadığı emek ve zamanın kalitesine, (iii) oluşturduğu fikirlerine verilen kritikler çerçevesinde belli bir tutarlılıkta mimari çözümler üretebilme becerisine ve (iv) süreçte olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için sağladığı katkıya bağlı olacaktır. (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ 3, ÖÇ4, ÖÇ5).
4. Final Jüri: Mimari tasarım probleminin çok yönlü bir biçimde ele alınması ve araştırmaya dayalı bir mimari tasarım projesi geliştirme sürecinin son aşamasıdır. Çok yönlü tasarım ve bağlam analizlerini yorumlayabilme becerisi; mimari tasarım problemini çok yönlü bir biçimde araştırma bilinci; orta karmaşıklıkta bir mimari program gereksinimini ve mekânsal karşılıklarını, özgün ve kapsamlı çözümler ile bir anafikir çerçevesinde geliştirebilme; anafikrin kavramsal anlamda derinliğini, netliğini ve süreç boyunca sürekliliğini sağlayabilme; proje sürecini görsel, yazılı ve sözel ortamlarda nitelikli biçimde ifade edebilme kriterleri ile değerlendirilecektir. (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ 4, ÖÇ5).



Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 9 4 36
Uygulama 9 4 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 8 11 88
Vize Sınavına Hazırlık (Ara Jüri) 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık (Çizim Haftası) 1 40 40
Sunum Hazırlama (Çevre Analiz ve Mimari Ana Fikir) 1 8 8
Final Sınavı (Final Jürisi) 1 0,5 1
Vize Sınavı (Ara Jüri) 1 0,5 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5