DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi çevre/doku, kimlik ve sürdürülebilirlik kavramlarını tanıtma
2   Tarihi dokuların oluşum süreçlerini ve temel bileşenlerini ilişkilendirebilme
3   Tarihi dokuların yeni tasarımlara veri oluşturmak amaçlı okunmasında/çözümlenmesinde kullanılan yöntemleri kullanabilme
4   Tarihi dokularda yeni yapı tasarımında kullanılan temel yaklaşımları sınıf içi sunumlar aracılıyla tartışabilme
5   Konuya ilişkin özgün tasarım geliştirebilme becerisi kazanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaç ve kapsamının aktarılması
2 Tarihi doku, kentsel kimlik kavramlarının tartışılması
3 Tarihi dokuların oluşum süreçleri ve temel bileşenleri
4 Tarihi dokuların karakteristik özelliklerinin çözümlenmesinde/okunmasında kullanılan yöntemler
5 Tarihi dokuların karakteristik özelliklerinin çözümlenmesinde/okunmasında kullanılan yöntemler-devamı
6 Ara Sınav
7 Yeni yapılaşmada `sürdürülebilirlik kavramının tartışılması
8 Tarihi dokuda yeni yapı tasarımında temel yaklaşımlar
9 Temel yaklaşımların tarihi dokuda yapı/yapı grubu örnekleri üzerinden tartışılması (Dünya dan ve Türkiye den örnekler)
10 Temel yaklaşımların tarihi dokuda yapı/yapı grubu örnekleri üzerinden tartışılması (Dünya dan ve Türkiye den örnekler)-devamı
11 Temel yaklaşımların tarihi yapılarda `çağdaş ek örnekleri üzerinden tartışılması
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler /Uygulama: Ders konuyla ilgili kuramsal aktarımlar ve görsel sunumlar (digital) eşliğinde gerçekleştirilecektir.
Ödevler: Dönemin ikinci yarısında öğrencilerin tarihi dokuda yeni yapı tasarımında kullanılan temel yaklaşımları örnekleyen araştırma konuları sınıf ortamında (sözel, görsel, digital vb.) sunulacak ve bu örnekler üzerinden tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 0 0 0
Öğrenci Sunumları 3 2 6
Teknik Gezi 0 0 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (mimari tasarım süreci) 5 2 10
Vize sınavına hazırlık 1 6 6
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Bireysel ödev hazırlama 1 10 10
Grup ödevi hazırlama 0 0 0
Sunum hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5