DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sinema ve mimarlık disiplinlerinin kesişme noktalarını kavrama
2   Sinemasal görme ve düşünme biçimlerini tanımlama
3   Sinema mekanlarını ve kentlerini yorumlama
4   Sinemayı, mimarlık, kent, kültür, sanat, bilim, teknoloji ilişkisi içinde irdeleme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sinema ve mimarlığa giriş, kavramsal tartışma
2 Sinema akımları ve kuramları
3 Film gösterimi ve tartışma
4 Sinematografi, Sovyet montaj kuramı, Gilles Deleuze'ün sinematografik yaklaşımı
5 Film gösterimi ve tartışma
6 Ara sınav / Ödev teslimi
7 Animelerde mimarlığın biçimsel, tarihsel ve yapısalcı çözümlemesi
8 Film gösterimi ve tartışma
9 Animelerde kentsel, sosyal, toplumsal, felsefi ve tekno-bilimsel eleştiri
10 Film gösterimi ve tartışma
11 Psikolojik ve psikanalitik film çözümlemesi
12 Film gösterimi ve tartışma
13 Film gösterimi ve tartışma
14 Genel değerlendirme
15 Jüri haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, film gösterimi, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Uzaktan eğitim sürecinde ara sınav ve final sınavı yerine, derste belirtilecek formatta ödev teslimi alınabilir.
2. Derse katılım, film gösterimi ve analizi derslerinde öğrencinin derse aktif katılımı üzerinden değerlendirilecektir. Derse Katılım, dönem boyunca; 1) Öğrencinin film analizlerini, verilen metinler ve anlatılan konular bağlamında nitelikli tartışmasına, 2) Ders sırasında dersin yürütücüsü ya da diğer öğrenciler tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların niteliğine, 3) Olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlıdır. Uzaktan eğitim sürecinde dersi asenkron takip eden öğrenciler için de aynı değerlendirme kriterleri geçerlidir. Asenkron katılım durumunda, öğrencilerin, dersin dijital modülündeki Forum aracı üzerinden, nitelikli yanıtlar yazması, tartışmalar oluşturması ve tartışmalara katılması beklenmektedir.
3. Yazılı ödevlerde alıntı yapılan her cümlenin yanında kaynağı belirtilecek, intihale kesinlikle taviz verilmeyecektir.
4. Öğrenciler, referans olarak çevrimiçi kaynaklara başvuracaksa, internet günlüğü (blog) gibi kaynaklardan ve yazarı belli olmayan web sitelerinden yararlanmayacaktır. Akademik elektronik dergi, resmi/kurumsal web sitesi gibi kaynağı güvenilir referanslar kullanılabilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 2 14
Örnek olay çalışması 6 2 12
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 11 1 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4