DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlık kuram ve eleştirisine ait temel bilgileri tanımlayabilme.
2   Felsefi, ekonomik, sosyal, kültürel ve tarihsel paradigmaları mimarlık alanı ile ilişkilendirebilme.
3   Mimarlık ve onu besleyen disiplinlere ait eleştirel düşünce yaklaşımlarını örneklerle açıklayabilme.
4   Farklı kuram ve eleştirileri karşılaştırabilme.
5   Mimarlık disiplininin temel kuram ve eleştirilerini yazılı ve sözel olarak yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaç, yöntem, işleyişine ve referans kaynaklarına ilişkin açıklayıcı bilgilerin verilmesi; Değerlendirme Kriterlerinin açıklaması; İletişim ve Paylaşım Platformlarının tanıtılması.
2 İlişkilerin ve Terminolojilerin Haritalanması I (Mimarlık Epistemolojisi / Kuram-Pratik / Söylem)
3 İlişkilerin ve Terminolojilerin Haritalanması II (Tarih / Tarihyazımı)
4 İlişkilerin ve Terminolojilerin Haritalanması III (Eleştiri / Mimarlık Eleştirisi / Mimarlık Tarihi )
5 Eleştirel Yaklaşımlar I
6 Eleştirel Yaklaşımlar II
7 Eleştirel Yaklaşımlar III
8 Geç-Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemlerinde Mimarlık Kuramı ve Günümüz
9 Modern Dönemde Mimarlık Kuramı
10 Modern-Sonrası Dönemde Mimarlık Kuramı
11 Geç-Modern Dönemde Mimarlık Kuramı
12 Neo-Liberal Dönemde Mimarlık Kuramı
13 Yansıtıcı Günlük ve Karşılaştırma Platformlarının Akran Değerlendirmesi I
14 Yansıtıcı Günlük ve Karşılaştırma Platformlarının Akran Değerlendirmesi II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi tarafından yapılan teorik ders anlatımlarının yanı sıra, yoklama sınavları ve çalıştaylar gibi sınıf içi uygulamaları ile öğrencilerin derse aktif katılımları sağlanacak; ara değerlendirme yapmak amacıyla öğrencilerin bireysel veya grup olarak hazırlayacakları araştırma, ödev ve sunumlar üzerinden bireysel ve ortak tartışmalar yürütülecek; dönem sonunda gerçekleştirilecek Portfolyo (Bireysel Gelişim Dosyası), Yansıtıcı Günlük, Karşılaştırma Platformu vb. araçlar ile öğrencilerin dönem performansları değerlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınıf İçi Uygulamalar (%25): Öğretim Üyesi tarafından ders aktarımları sonrasında gerçekleştirilecek Sınıf İçi Uygulamaları'na katılmış, sonuçlandırmış ve teslim etmiş olmak gerekmektedir.
Ara sınav (%25): Uzaktan Eğitim süresince Araştırma Ödevi olarak yapılacaktır.
Final Sınavı (%50): Derste işlenen konular hakkında öğrencilerin dönem boyunca hazırlayacakları bireysel Yansıtıcı Günlük ve Karşılaştırma Platformu üzerinden gerçekleştirilecek (i) Akran Değerlendirmesi ve (ii) Öğretim Üyesi tarafından yapılacak Performans Değerlendirmesi ile belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Uygulama 13 1 13
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 11 1 11
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 1 5 5
Final Ödevi 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5