DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İzmir kentinin tarihsel gelişim sürecini anlatabilme.
2   Kentteki farklı dönem eserlerini belirtebilme ve açıklayabilme.
3   Kentteki tarihi anıtların koruma sorunlarını örneklerle açıklayabilme.
4   Kentteki tarihi nitelik taşıyan aynı tür yapıları karşılaştırarak değerlendirebilme.
5   Kentteki tarihi değerleri güncel sorunlarını da tartışarak yorumlayabilme.
6   İzmir kentinin tarihsel dokusuna ilişkin bir araştırmayı güncel teknolojilerden de yararlanarak görsel, yazılı ve sözlü olarak sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması
2 İzmir'in konumu, adının kökeni, tarihsel gelişim süreci Her devirden günümüze ulaşan eserler (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) (Sınıf içi uygulama 1- Beyin fırtınası yöntemi)
3 Prehistorik - Aiol - İon Dönemi eserleri (Anlatım Yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
4 Hellenistik - Roma -Bizans Dönemi eserleri (Anlatım Yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
5 Osmanlı - Türk Dönemi Eserlerine Genel Bakış (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) (Sınıf içi uygulama 2- Oyunla Öğreniyoruz)
6 İzmir'de geleneksel konut mimarisi, Dini yapılar (Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi) (Sınıf içi uygulama 3 - Haritalama)
7 Gar ve İstasyon Yapıları (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
8 Ticaret Yapıları, Kültür yapıları (Anlatım yöntemi) (Sınıf İçi Uygulama 4 - Grup çalışması ve tartışma)
9 Su yapıları (Hamamlar, Çeşme ve Sebiller), Sağlık Yapıları (Sınıf içi Uygulama 5 - haritalama)
10 Ödevlerin toplanması Öğrenci sunumları (Sunum, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
11 Öğrenci sunumları (Sunum, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
12 Öğrenci sunumları (Sunum, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
13 Öğrenci sunumları (Sunum, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
14 İzmir Kentinin Tarihsel Değerlerinin Koruma Sorunları ve Çözüm Önerileri (Sınıf içi Uygulama 6 - Grup çalışması ve tartışması)
15 Genel değerlendirme (Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir.
-Literatür araştırması ve arşiv araştırması
-Alan çalışması (yerinde gözlem ve incelemeler) - 2020-2021 Öğretim Yılı Güz Yarıyılı'nda COVİD 19 süreci dolayısıyla alanda çalışmaların yapılması daha sınırlı duruma geldiğinden fotograf, video gibi araçlarla belgeleme yapılarak sonrasında bu dokümanlar üzerinden çalışmanın yürütülmesi, gerekirse internet ortamından harita ve kaynaklar ile veri sağlanması planlanmaktadır.
-Sözlü ve görsel sunumlarla aktarım. Bu bağlamda güncel teknolojilerden de yararlanılması önerilmektedir.
-Teknik gezi kapsamında yerinde gözlem, inceleme, tartışma - 2020-2021 Öğretim Yılı Güz Yarıyılı'nda COVİD-19 sürecinin yarattığı kısıtlılıklar dolayısıyla sanal geziler yapılması planlanmaktadır.
-Sınıf içi tartışma ortamı ile ortaya atılan fikirlerin geliştirilmesi, değerlendirme, yorumlamalar

*Ayrıca bireysel öğretim yöntemi, soru-cevap yöntemi,oyunla öğretim yöntemi, beyin fırtınası yöntemi, haritalama kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin tarihi yapı ve çevrelere karşı ilgili, gözlemci ve duyarlı olmaları yanısıra derse aktif katılımları beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 11 2 22
Uygulama 0 0 0
Öğrenci sunumları 4 2 8
Teknik gezi 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Alan/saha çalışması 0 0 0
Sunum Hazırlama 1 5 5
Panellere Katılım 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Bireysel ödev hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Diğer Kısa Sınav vb. 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Vize Sınavı 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6