DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı konut tiplerini listeleyebilecek
2   Değişen sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik yapıya bağlı olarak toplu konut oluşum süreci ilişkisini açıklayabilecek
3   Konut elde etme biçimlerini betimleyebilecek
4   Konut ve yakın çevresi düzenlemelerindeki ilkeleri tanımlayabilecek
5   Farklı ülkelerdeki ve ülkemizdeki toplu konut örneklerini analiz edebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin tanıtılması Temel kavramların tanıtılması Konut, kentsel-kırsal/geleneksel-modern Kentsel konut/apartman, gecekondu 2. Konut Toplu konut
2 Toplu Konut Kavramının Ortaya Çıkışı Endüstri Devrimi ve Endüstri Kentlerinin Ortaya Çıkışı Değişen Sosyo-ekonomik Yapı ve Konut Kavramının Değişimi
3 19. yüzyıl ütopyaları Owen, Saint-Simon, Fourier, Godin,
4 Değişen Kent Strüktürleri ve konut çözümleri Ebenezer Howard, Unwin
5 I. Dünya savaşı sonrası konut sorunu ve toplu konut Modernizm ve toplu konut Modernistlerin konuta bakışı
6 II. Dünya savaşı sonrası konut açığı ve toplu konut II. Dünya savaşı sonrası toplu konutların sorunları Pruitt-Igoe ve Modernizmin Tükenişi
7 Çağdaş Çözümler Habraken, Yona Friedman, Kroll, Keller, Tunner IBA
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de Toplu Konutun Gelişimi Türkiye'de ilk örnekler (Akaretler, Tayyare Apartmanları) Türkiye de sanayileşmeye bağlı Toplu Konut Çağdaş Çözümler
10 Örneklerin sunulması ve tartışılması (Türkiye'deki toplu Konut Çözümlerinin sayısal /Dokusal ve Mekansal özellikleri ile ele alınarak öğrenciler tarafından sunulması)
11 Sunum
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum + Ödev Teslimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İlk haftalar ders yürütücüsü tarafından bilgi aktarımı yapılacaktır. Ders, anlatım, tartışma ve sunumlar ile sürdürülecektir. Daha sonra 3-4 kişilik öğrenci gruplarının hazırladığı dönem ödevleri sınıfta sunulacak ve tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 2 18
Öğrenci Sunumları 4 2 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5