DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlığın tarihsel süreç içinde bilim ve teknolojiyle olan ilişkisini anlama
2   Doğa ve ona entegre sistemlerin tasarımda kullanım potansiyellerini anlama
3   Güncel gelişmeleri takip ederek bilimsel paradigmaların mimarlıkla ilişkilerini tartışma ve yorumlayabilme
4   Mimarlıkta doğa ve insan arasındaki ilişkiyi bilimsel ve teknolojik dinamikler çerçevesinde irdeleyebilme
5   Mimarlığın uygulamalı bilimler başta olmak üzere diğer disiplinlerle olan ilişkisini ve grup çalışmasının potansiyellerini anlama, yorumlayabilme ve uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş / Bilim ve Mimarlık Alanının İlişkisi Üzerine Açılımlar
2 Tarihsel Süreçte Bilim- Teknoloji-Mimarlık İlişkisinin Dönüşümü I: Tarım Toplumu / Geleneksel Paradigma
3 Tarihsel Süreçte Bilim- Teknoloji-Mimarlık İlişkisinin Dönüşümü II: Sanayi Toplumu / Mekanik Paradigma
4 Tarihsel Süreçte Bilim- Teknoloji-Mimarlık İlişkisinin Dönüşümü III: Bilgi Toplumu / Kuantum Paradigması
5 Enerji Korunumu Teknolojileri ve Sürdürülebilir Tasarım
6 Dijital Tabanlı Teknolojiler ve Hesaplamalı Tasarım Teknikleri
7 Yapay Zeka Çalışmaları, Robotik ve Sanal Gerçeklik
8 Ara Sınav
9 Nanoteknoloji ve Nanomalzemeler I
10 Nanoteknoloji ve Nanomalzemeler II
11 Biyogenetik, Biyomimetik Arayışlar ve Genetik Mimarlık
12 21.yüzyılda Bilim Tabanlı Tasarım Denemeleri ve Günümüz Ütopyaları
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımların yanı sıra, öğrencilerin bireysel araştırma ve sunumlarının irdeleneceği genel tartışmalar üzerinden gerçekleştirilecektir. Bunun yanı sıra dönem sonunda öğrencilerin yaratıcı düşüncelerine katkı koyacak bir tasarım ödevi/atölye çalışması gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Uygulama 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 2 22
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5