DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi çevreye ilişkin temel kavramları açıklayabilme.
2   Tarihi çevreyi farklı ölçek ve nitelikleri bağlamında analiz edebilme.
3   Koruma problemleri konusunda farkındalık gösterebilme.
4   Tarihi dokuları koruma sorunları ve potansiyellerini dikkate alarak karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
5   Tarihi çevrenin farklı ölçekteki koruma problemlerini saptayabilme, tartışabilme, müdahale kararları önerebilme.
6   Tarihi çevreye yönelik yapılan analiz, sorun saptama, müdahale, öneri geliştirme vb. çalışmaları güncel teknolojiden de yararlanarak görsel, sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 2006 - RÖLEVE STAJI
MİM 2702 - TARİHİ ÇEVREYE GİRİŞ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, tanışma. Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin açıklanması. ANLATIM:Tarihi çevre ve koruma konusunda genel bilgilendirme (Anlatım yöntemi) ÖDEV 1- Çalışma alanının belirlenerek fotograf ve varsa video ile ayrıntılı belgelenmesi, yerleşim ve odak alana yönelik sunum hazırlanması.
2 ANLATIM: Tarihi çevreye yönelik temel kavramların anlatımı. Öğrencilerin belirledikleri çalışma alanlarına ilişkin sunumları. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, örnek olay yöntemi, tartışma yöntemi) ÖDEV 2- Fotograf, video gibi araçlar ile belgelenen alanların gerekirse internet dokümanlarından da yararlanarak doku analizlerinin hazırlanması.
3 ANLATIM: Tarihi çevreye yönelik değerler sistemi üzerine bilgilendirme Öğrencilerin belirledikleri çalışma alanlarına ilişkin sunumları (Anlatım yöntemi, soru-cevap yönetmi, örnek olay yöntemi, tartışma yöntemi)
4 ANALİZLER - Seçilen tarihi dokulara yönelik analiz çalışmalarının sunumu (Örnek olay yöntemi, tartışma yöntemi) (Çalışmaların devamı, kritikler doğrultusunda düzeltmeler) ÖDEV 2 ye ilişkin olarak analizlerin niteliği konusundaki detaylı bilgilendirme SAKAI ders içeriğinde yer almaktadır.
5 ANALİZLER - Seçilen tarihi dokulara yöneliik analiz çalışmalarının sunumu (Örnek olay yöntemi, tartışma yöntemi)
6 ARA TESLİM 1 ANLATIM: Tarihsel nitelikli alanların incelenmesinde doku/sokak/tek yapı ölçeğindeki sorunların irdelenmesi (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi) ÖDEV 3- İncelenen tarihi/geleneksel dokuya yönelik koruma sorunlarına yönelik çalışmalar. Yerleşim-doku ölçeğinde.
7 Farklı coğrafyalardaki ve nitelikteki tarihi doku örneklerine yönelik okumalar, karşılaştırmalı değerlendirme. Yerleşim-doku, sokak ölçeğindeki SORUNLAR (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde
8 Farklı coğrafyalardaki ve nitelikteki tarihi doku örneklerine yönelik okumalar, karşılaştırmalı değerlendirme. Yerleşim-doku, sokak ölçeğindeki SORUNLAR (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde.
9 7. ve 8. haftalarda yapılan çalışmaların kritikler doğrultusunda irdelenerek yeniden sunumu. Farklı coğrafyalardaki ve nitelikteki tarihi doku örneklerine yönelik okumalar, karşılaştırmalı değerlendirme. Yerleşim-doku, sokak ölçeğindeki SORUNLAR (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde.
10 ARA TESLİM 2 Farklı coğrafyalardaki ve nitelikteki tarihi doku örneklerine yönelik okumalar, karşılaştırmalı değerlendirme. Yerleşim-doku, sokak ölçeğindeki sorunlara yönelik MÜDAHALE KARARLARI; ÖNERİLER (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde. ÖDEV 4- Farklı ölçekteki sorunlara yönelik müdahale kararları, öneriler
11 MÜDAHALE KARARLARI, ÖNERİLER (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde.
12 MÜDAHALE KARARLARI, ÖNERİLER ANLATIM: Malzeme bozulmaları ve müdahale yöntemleri (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
13 Malzeme bozulmaları ve müdahale yöntemlerine yönelik çalışmalar Çalışmaların devamı. Kritikler doğrultusunda düzeltmeler.
14 FİNAL PROJE TESLİMİ (Çalışma alanı tanımı, analizler, farklı ölçeklerdeki sorunlar, müdahale kararları ve önerilere ilişkin çalışmanın teslimi)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci problem çözme yöntemi, proje temelli öğretim ve örnek olay yöntemi ile gerçekleştirilmektedir. Bu çerçevede teorik aktarımlar ile temel kavramların öğretilmesi, ortak kritiklerle farklı aşamalarda hazırlanan analiz çalışmaları, koruma müdahalelerinin algılanması ve tartışılması, bireysel ve grup kritikleri ile müdahale kararları geliştirilmesi sağlanacaktır.Öğrencilerin süreçteki çalışma performansı, ara ve final teslimi ile öğrenim süreci değerlendirilir.

Bunun dışında ders kapsamında anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel öğretim yöntemi, grup çalışması ve tartışma yöntemi kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AJ1 1.AraJüri
2 AJ2 2.AraJüri
3 FJR FJR
4 BNS Başarı Notu AJ1 * 0.30 + AJ2 * 0.30 + FJR * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama (Reflection) 0 0 0
Öğrenci Sunumları 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Proje Hazırlama 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama (CBİKO Yetenek Kapısı) 1 7 7
Grup Ödevi Hazırlama 2 4 8
Final Sınavı 0 0 0
Vize Sınavı 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6