DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişilerarası ilişkilerdeki davranış biçimlerini tanıma
2   Atılgan olmaya yönelik duygu ve düşünceleri tanıma
3   Atılgan olmaya yönelik engellerini farketme
4   Duygu ve düşüncelerini uygun biçimde ifade edebilme
5   Hayır diyebilmeyi öğrenme
6   Kendine güvenli davranabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve Atılganlık kavramı ve kendini tanıma Doç. Dr. Neslihan Günüşen Soru Cevap, tartışma
2 Atılganlık kavramı ve kendini tanıma egzersizleri Doç. Dr. Neslihan Günüşen Soru Cevap, tartışma
3 Davranış tipleri, pasif, saldırgan, manipulative ve atılgan Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman Soru Cevap, rol play, tartışma
4 Davranış tipleri, pasif, saldırgan, manipulative ve atılgan egzersizleri Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman Soru Cevap, rol play, tartışma
5 Atılganlığı etkileyen faktörler (bilişsel çarpıtmalar, performans kaygısı) Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman Soru Cevap, rol play, tartışma
6 Atılganlığı etkileyen faktörler (bilişsel çarpıtmalar, performans kaygısı) uygulama Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman Soru Cevap, rol play, tartışma
7 Hayır diyebilme ve uygulaması Prof. Dr. Zekiye Çetinkaya Duman Soru Cevap, tartışma
8 ARA SINAV Prof. Dr. Zekiye Çetinkaya Duman
9 Resmi Tatil
10 Resmi Tatil
11 Geribildirim alma ve verme Doç. Dr. Sibel Coşkun Soru Cevap, örnek durum tartışması, tartışma
12 Geribildirim alma ve verme uygulama Doç Dr. Sibel Coşkun Soru Cevap, rol play, tartışma
13 İstekte bulunma ve uygulama Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman Soru Cevap, tartışma
14 Hemşirelik ve atılganlık 1 Dr. Öğr. Üyesi Figen Şengün İnan Soru Cevap, grup tartışması
15 Hemşirelik ve atılganlık uygulama 2 ve Dersin değerlendirilmesi Dr. Öğr. Üyesi Figen Şengün İnan Soru Cevap, grup tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru Cevap, Rol play, Tartışma, Power point sunusu
Derslerde kullanılan tüm görsel materyallerde sesli betimleme sağlanmaktadır. (Engelli öğrencilerin talepleri halinde film, video gibi görsele dayalı eğitsel materyallerin sesli betimlemeli şekilleri kullanmaktadır).

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Dönem boyunca 1 adet ara sınav ödevi ve 1 adet final veya bütünleme ödevi ile ders
değerlendirmesi yapılacaktır.
Ara sınav notu: 1 adet ara sınav ödev notu yarıyıl içi notu oluşturacaktır.
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav ödevi notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır.
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Bağımsız Çalışma 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6