DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Toplumsal ve güncel sorunların farkına varır
2   2. Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar,
3   3. Gönüllülük çalışmaları uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerin gerekliliğini anlayabilir,
4   4. Sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilir,
5   5. Projelerini sözlü ve yazılı olarak sunabilir,
6   6. Bireysel ve takım üyesi olarak çalışabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Gönüllülük Çalışmaları temel kavramları, tarihsel gelişim, model ve yaklaşımları, Etik Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler
2 2. Gönüllülük Çalışmaları Projelerinin Yürütülmesine İlişkin kurumlar arası Çalışmaların Yapılması (Toplumsal çalışmalar fuarı)
3 3. Proje Geliştirme, Yazma, Yönetme, Organizasyon, Bütçeleme Temel Kavramları
4 4. Gönüllü takımların, takım koordinatörlerinin ve konuların belirlenmesi
5 5. Sahada Gönüllü Çalışma Hazırlıklarının Değerlendirilmesi
6 6. Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım
7 7. Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım
8 8. Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım
9 9. Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım
10 10. Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım
11 11. Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım
12 12. Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım
13 13. Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım
14 14. Projelerin genel değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, vaka analizi, bireysel ve grup çalışmaları, sahada uygulama, sunum, toplumsal çalışma fuarı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV PerfÖdev
2 FN Final
3 BSN FinSonuBşrNotu ODV * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:

Bireysel Değerlendirme:
Öğrencilerin bireysel değerlendirmesi, gösterdikleri takım çalışması ve devamlılık; hazırladıkları yazılı raporlama ve bireysel ödev/rapor ile sözlü sunumların birleşiminden oluşmaktadır. Bu değerlendirme öğrencilerin kendi kendilerini değerlendirmelerini de içerecektir.
Bireysel ödev/rapor her öğrencinin konusunu derinlemesine araştırma yapmasına ve bulguları sınıfın geri kalanı ile paylaşmasına imkan sağlayacaktır. Ders taslağında yer almayan bu ödevlerin duyurusu yeterli bir süre önce yapılacaktır.
Grup Değerlendirme:
Grupların değerlendirmesi proje gelişimi, yaratıcılık, haftalık durum raporlaması, son teslim tarihlerine uyum ve projenin genel başarısının birleşiminden oluşmaktadır. Bu değerlendirme grupların kendi kendilerini değerlendirme raporunu da içerecektir.
Final Raporu:
Proje öneri/teklifi teslimi ve proje teklifinin sözlü sunumu.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 9 1 9
Ders Anlatımı 6 2 12
Öğrenci Sunumları 3 1 3
Ödev Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 2 8 16
Alan/saha çalışması 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ders ve Alan Çalışmalarına Katılım 15 1 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6