DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilinç, bilinçaltı, ve bilinçdışı kavramlarını bilir ve bu yapıların gündelik yaşamda ve hayat boyu davranışlarımıza olan etkilerinin farkında olur.
2   Karşılaştığı sorunları ve problemleri bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder.
3   Davranış bilimlerinin diğer alanlar ile olan bağını kavrar ve bu bağı iletişim süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
4   Bilgi ve donanımların ışığında yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde düşünür, soru sorar, yorum yapar.
5   Bilimsel bilgileri sunma, paylaşma ve tartışma konusunda etkin yöntemler kullanır.
6   Bilimsel ve mesleki bilgileri kullanarak yaşadığı dünyanın sorunlarına çözüm getirebilecek cesarete ve donanıma sahiptir.
7   Davranış bilimleri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mesleki etik değerlere bağlı kalarak kullanır.
8   Kütüphaneyi, bilimsel veri tabanlarını, interneti ve diğer bilgi kaynaklarını etkili biçimde kullanır.
9   Hastayla olan iletişimde hastayı daha iyi anlar, empatik davranışın iletişimin kalitesini nasıl arttıracağını ve daha pozitif bir hale getirebileceğini bilir.
10   Sosyal bilimler alanındaki birçok bilim insanını, kuramlarıyla birlikte tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Davranış Bilimleri ve Diğer Sosyal Bilimler
2 Öğrenme ve iletişim
3 Güdüleme, güdülemeli davranış, engellenme ve çatışma
4 id, ego ve süper ego kavramları
5 Nietzsche ve üstün insan kuramı
6 Gruplar, Sosyal Etki ve tutumlar
7 Toplumsal Cinsiyet kavramı
8 Algı kuramları, bilinçaltı iletişim fenomeni
9 Freud'un psiko-seksüel gelişim basamakları
10 Erikson'un psikososyal gelişim basamakları: (İnsanın sekiz evresi) Temel güven, özerklik, girişim, çalışma ve yapıcılık, kimlik, yakınlaşma, üretkenlik, benlik bütünlüğü
11 Liderlik, saldırganlık ve çatışma gibi davranış kalıplarının incelenmesi
12 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ile ilgili genel bir serim yapıldıktan sonra, soru cevap, tartışma ve hazırlıklı gelme gibi methodlar ile öğrenci merkezli bir öğretme modeli kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Örnek olay çalışması 5 2 10
Örnek olay çalışması 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8
ÖK.9
ÖK.10