DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ekili sunumun nasıl yapılacağını bilir.
2   Etkili sunum teknikleri konusunda kavram, yöntem ve anlayışlara ilişkin sosyal psikolojik açıdan bir iç görü kazanır. Etkili sunumun iş yaşamındaki önemini ve etkisini kavrar.
3   Etkili sunumun amaç ve işlevlerinin ne olduğuna ilişkin farkındalık kazanır
4   Çeşitli teknikler kullanarak sunum hazırlamayı, hitap yeteneklerini geliştirmeyi, heyecan kontrolünü, kendi beden dilini tanımayı öğrenerek etkili sunum yapma becerisi ve deneyimi edinir
5   Çeşitli kaynaklardan ulaştığı bilgiyi sistematik şekilde düzenleyerek özellikle bilgisayardan ve diğer sunum araçlarından (tepegöz-asetat, gazeteler, panolar, raporlar, afişler, istatistikler, diyagramlar, filmler, dialar, projeksiyon ve hatta bu konuda yetkin kişiler vb. gibi) yararlanarak amaca uygun şekilde sunum hazırlayabilir.
6   Etkili sunumun uygulama aşamasında karşılaşılabilecek olası güçlüklerin nasıl üstesinden gelinebileceğini; sunum sırasında yapılması gereken ve yapılmaması gerekenleri bilir.
7   Toplantı organizasyonu ile ilgili hazırlık ve uygulama aşamalarını gerçekleştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Sunum Teknikleri Dersine Giriş 1.1. Dersin amaç ve hedefleri 1.2. Sunum nedir 1.3. Neden etkili sunum 1.4. Sunum tanımı 1.5. Sunum türleri 1.6. Uygulama
2 2. Sunum Hazırlama Aşamaları 1 Sunum Planlanması-Amaç ve Hedefleri 2.1. Sunumun amacını belirlemek 2.2. Hedefleri belirlemek 2.3. Sunumun hedefleri, konuşmacının hedefleri, dinleyicinin hedefleri 2.4. Hedef kitlenin / dinleyicilerin profilini belirleme 2.5. Hedef kitle/dinleyiciler hakkında bilgi toplama 2.6. Hedef kitlenin/dinleyicilerin yapısı
3 3. Sunum Hazırlama Aşamaları 2 Sunum Planlanması-Kullanılacak Destek Araçları 3.1. Kullanılacak destek araçlarını belirlemek 3.2. Sözel destek araçları 3.3. Görsel destek araçları 3.4. Sunumda destek araçlarını kullanırken dikkat edilecek hususlar
4 4. Sunum Hazırlama Aşamaları 3 Sunum Planlanması-Mekan Düzenlemeleri 4.1. Sunum mekanını hazırlamak 4.2. Oturum düzeni nasıl olmalı 4.3. Küçük mekan düzenlemeleri 4.4. Orta büyüklükteki mekan düzenlemeleri 4.5. Büyük mekan düzenlemeleri
5 5. Sunum Hazırlama Aşamaları 4 Sunumu Hazırlama 5.1. Bilgi / Verileri toplama 5.2. Bilgi / Verilerin düzenlenmesi 5.3. Plan çıkarma 5.4. Bilgileri/Verileri metne çevirme 5.5. Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme 5.6. Yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme 5.7. Sunumu prova etme
6 6. Sunum Hazırlama Aşamaları 5 Sunumu Yapma-Sunumun İletişim Ögeleri-1 6.1. Sunumun iletişim ögeleri 6.2. Sözlü iletişim: ses ve konuşmanın (sesin nitelikleri, tonlama, vurgu, tonlama,durak, söyleyiş) 6.3. Sözsüz iletişim: beden dili 6.4. Beden dilinin ögeleri: Göz-bakış; dokunma; jestler ve mimikler; oturma biçimi, beden duruşu; görsel etki
7 7. Ödev -Bireysel Sunumları
8 8. Ödev -Bireysel Sunumları
9 9. Sunum Hazırlama Aşamaları 6 Sunumu Yapma-Sunumun İletişim Ögeleri-2 9.1. Dinleme 9.2. Dinleme türleri 9.3. Dinleme engelleri 9.4. Soru sorma 9.5. Özetleme-Geribildirim -Değerlendirme
10 10. Ödev -Grup Sunumları
11 11. Ödev -Grup Sunumları
12 12. Ödev -Grup Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum.
Sunum-Uygulama:
Öğrenciler ödev olarak;
a) birlikte belirlenecek bir konuda, belirli bir sunum türü formatına uygun (satış, eğitim, motive amaçlı vb), bireysel bir sunum;
b) Çeşitli mesleki ve toplumsal farkındalık geliştirecek konularda belli bir toplantı formatına uygun (basın toplantısı, konferans, panel, tören vb) düzenlenecek organizasyon kapsamında 10-15 dakikalık bir grup sunumu hazırlarlar.
Her öğrenci bireysel/grup sunumlarını görsel araçları da kullanarak sınıf önünde sözlü olarak sunar. Sunumlar, izleyen öğrenciler ve öğretim elemanı tarafından tanımlanmış ölçütleri içeren değerlendirme formları ile değerlendirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AR ArasınavTeo
2 ODV PerformansÖdv
3 VOR Yarıyıliçi Notu TEO * 0.60 + PÖ * 0.40
4 FN Yarıyılsonu Notu
5 BSN FinSonuBşrNotu VOR * 0.50 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VOR * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli yazılı sınav

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 2 2 4
Sunum Hazırlama 2 3 6
Vize Sınavı 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 55

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7