DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Efes Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İngilizcenin basit, bileşik, karmaşık sözcük ve tümce yapılarını, zaman, kip, görünüş, çatı ve bunların bağlama uygun kullanımlarını öğrenir.
2   Cümleler arası bağlantıları kurar ve metnin ana fikrini tahmin edebilecek üst düzey okuma becerileri edinir.
3   Birbirinden farklı alanlardan seçilmiş özgün okuma parçaları ile anlama becerilerini üst seviyede geliştirir.
4   Okuduğu paragrafın ve dinlediği metinlerin ana fikrini bularak temel ayırt eder ve içerik analizleri yapmayı öğrenir.
5   İçerikte yer alan ipuçlarını etkin bir şekilde kullanarak konunun giriş, gelişme, sonuç cümlesi hakkında üst düzey çıkarımlarda bulunur.
6   Günlük, akademik ve profesyonel iş yaşamındaki konularla ilgili düşünceleri ve karşılıklı konuşmaları başlatıp sürdürebilecek seviyede dilgilgisi kurallarını öğrenir.
7   Ulusal ve uluslararası seviyede gerçekleştirilen sınavlar için kapsamlı bir dilgilgisi altyapısı edinir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Şart /koşul cümlecikleri; koşul cümleleri type 0; koşul cümleleri type 1; koşul cümleleri type 2; koşul cümleleri type 3; karışık koşul cümleleri, diğer koşul cümleleri, koşul cümlelerinde devrik yapı, keşke ile kurulan koşul cümleleri.
2 Şart /koşul cümlecikleri; koşul cümleleri type 0; koşul cümleleri type 1; koşul cümleleri type 2; koşul cümleleri type 3; karışık koşul cümleleri, diğer koşul cümleleri, koşul cümlelerinde devrik yapı, keşke ile kurulan koşul cümleleri.
3 İsim cümlecikleri; soru kelimeleriyle, whether or not yapısıyla, that yapısıyla, dilek kipinde, edatların nesnesi olarak, özne tamamlayıcısı olarak isim cümlecikleri, isim cümlecikleri zaman ilişkisi, soru sözcükleriyle başlayan isim cümleciklerinin mastar olarak ifade edilmesi, ünlem cümlelerinin isim cümleciğiyle kullanımı, özel vurgu kelimleriyle isim cümleciklerinin kullanımı.
4 İsim cümlecikleri; soru kelimeleriyle, whether or not yapısıyla, that yapısıyla, dilek kipinde, edatların nesnesi olarak, özne tamamlayıcısı olarak isim cümlecikleri, isim cümlecikleri zaman ilişkisi, soru sözcükleriyle başlayan isim cümleciklerinin mastar olarak ifade edilmesi, ünlem cümlelerinin isim cümleciğiyle kullanımı, özel vurgu kelimleriyle isim cümleciklerinin kullanımı.
5 İlgi (sıfat) cümlecikleri; tanımlı ilgi cümlecikleri, cümlenin öznesi olarak, fiilin nesnesi olarak, edatın nesnesi olarak ilgi cümleciği, whose, of which, where, when, why yapılarıyla ilgi cümlecikleri, belgisiz zamirler ile ilgi cümleciklerinin kullanımı, tanımsız ilgi cümlecikleri, miktar ifadelerinin ilgi cümlecikleriyle kullanımı, ilgi cümleciklerinde kısaltma.
6 İlgi (sıfat) cümlecikleri; tanımlı ilgi cümlecikleri, cümlenin öznesi olarak, fiilin nesnesi olarak, edatın nesnesi olarak ilgi cümleciği, whose, of which, where, when, why yapılarıyla ilgi cümlecikleri, belgisiz zamirler ile ilgi cümleciklerinin kullanımı, tanımsız ilgi cümlecikleri, miktar ifadelerinin ilgi cümlecikleriyle kullanımı, ilgi cümleciklerinde kısaltma.
7 Ara Sınav.
8 Zarf cümlecikleri; zaman zarflı cümlecikler, tarz zarflı cümlecikler, yer zarflı cümlecikler, karşılaştırma zarflı cümlecikler, sebep bildiren zarf cümlecikleri, amaç bildiren zarf cümlecikleri, sonuç bildiren zarf cümlecikleri, zıtlık bildiren zarf cümlecikleri.
9 Bağlaçlar; birleştirme bağlaçları (ve, fakat, ama, henüz, ancak, ya da, bu yüzden, çünkü), denklik bağlaçları (hem hem de bağlacı, ya ya da bağlacı, ne ne de bağlacı, sadece değil aynı zamanda ), yan cümle bağlaçları (zaman, yer, karşılaştırma, neden, amaç, sonuç, zıtlık, koşul bağlaçları), devrik yapılı cümleler.
10 Karşılaştırma ve en üstünlük, değil mi soruları, emir cümleleri, vurgu cümleleri.
11 Dolaylı anlatım; aktarma ifadeleri, soru ifadlerini aktarma, emir cümlelerini aktarma, karışık türdeki ifadleri aktarma, yardımcı fiillerin kısa cevapları ( too, either, so, neither, nor), yardımcı fiillerin kısa soruları, so ve not yapılarının isim cümlecikleri olarak kısa cevaplarda kullanılması.
12 Reported speech; reported speech, reporting statements, reporting questions, reporting imperatives, reported speech (mixed types), auxiliary verbs in short answers ( too , either, so , neither, nor), auxiliary verbs in short questions, so and not representing a that clause.
13 Öbek fiiler, geçişli öbek fiiller, geçişsiz öbek fiiller, düzensiz fiiller.
14 Öbek fiiler, geçişli öbek fiiller, geçişsiz öbek fiiller, düzensiz fiiller.
15 Final Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, tartışma, gösteri, grup çalışması yöntemleri ve ders konularına hazırlanma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Konu Hakkında Hazırlık 12 1 12
Öğrenci Sunumları 6 2 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 6 1 6
Kitap Okuma 6 1 6
Sınıf içi uygulamalar 12 1 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7