DERS ADI

: Modern Barınma Kültürü-Seminerler ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5151 Modern Barınma Kültürü-Seminerler ve Değerlendirme Yöntemleri SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FERHAT HACIALİBEYOĞLU

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Yüksek Lisans
Bina Bilgisi Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı `modern konut' ve `modern barınma kültürü' kavramlarının, dünya ve Türkiye özelinde sosyo-kültürel ve ekonomik arka planları irdelenerek anlaşılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel yaşam alanı ve barınma kültürüne ilişkin temel kavramaları sıralayabilme ve tanımlayabilme.
2   Söz konusu kavramlarla ilgili temel kuramları açıklayabilme.
3   Konut ve barınma kültürü üzerine bir paradigmayı çözümleyebilme.
4   Tanımlanan soru/ paradigma üzerine önerme ve eleştiri yapabilme.
5   Tanımlanan sorun/ paradigma üzerine geliştirdiği eleştirileri bir araştırma raporu formatında sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş- Dersin Tanıtımı
2 Konut ve Barınma Kültürü üzerine eğitmen semineri I
3 Konut ve Barınma Kültürü üzerine eğitmen semineri II
4 Okuma parçalarının öğrencilere dağıtımı ve araştırma başlıklarının belirlenmesi
5 İçerikler üzerine öğrenci sunumları
6 Araştırma konusu üzerine Öğrenci Semineri I- Uygulama
7 Araştırma konusu üzerine Öğrenci Semineri II- Uygulama
8 Araştırma konusu üzerine Öğrenci Semineri III- Uygulama
9 Araştırma konusu üzerine Öğrenci Semineri IV- Uygulama
10 Araştırma konusu üzerine Öğrenci Semineri V- Uygulama
11 Araştırma konusu üzerine Öğrenci Semineri VI- Uygulama
12 Makale/Rapor değerlendirmeleri için ara teslim
13 Makale/Rapor ön değerlendirmeleri
14 Final /Makale - Rapor Teslimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Araştırma konularına ilişkin literatürün tümü

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal taban eğitmen tarafından hazırlanan sözlü sunumlar üzerinden aktarılır. Öğrencilerden verilen okuma parçaları çerçevesinde sunumlar yapmaları ve seçilen bir konut çevresinde değerlendirme çalışması gerçekleştirmeleri beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN 1 SUNUM 1
2 SUN 2 SUNUM 2
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN 1 * 0.20 + SUN 2 * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN 1 * 0.20 + SUN 2 * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci Sunumları % 40
Final Sınavı / Rapor %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

-

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 2 14
Uygulama 7 2 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Alan/saha çalışması 1 42 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51