Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Avrupa Çalışmaları Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ÖZLEM ÇAKIR |
Dersi Alan Birimler |
Avrupa Çalışmaları Doktora |
Dersin Amacı |
Öncelikle göç olgusunun iç göç ve dış göç olmak üzere farklı boyutları ve etkileri belirtilecektir. Dış göçlerin ülkeleri karşılıklı etkileme teorileri ve güncel gelişmelerle bağlantılı olarak, AB dış göç politikası, gelişme ve değişmeler ile nedenleri üzerinde durulacaktır. Avrupa Birliği ülkelerine yönelik dış göçlerde ortak ve ülkesel değerler incelenerek, entegrasyon, kültürel çeşitlilik ile bağlantılar disiplinlerarası yöntemlerle incelenecektir. Türkiye nin dış göçler itibariyle destinasyon ülkesi haline gelmesinin, AB ile komşuluk ilişkilerini etkileme düzeyi ve bütünleşik sınır yönetimi politikaları incelenecektir.
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Nermin Abadan Unat, Bitmeyen Göç-Konuk İşçilikten Ulusötesi Yurttaşlığa, İstanbul Bilgi Ü. Yay., 2006, İstanbul.
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
|
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|