DERS ADI

: Turizmde Stratejik Marka Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 5088 Turizmde Stratejik Marka Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ÖZGE ADAN GÖK

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders turizm işletmelerinin ve destinasyonların marka oluşturma süreçlerinin incelenmesini ve amaçlamaktadır. Ders kapsamında, genel olarak marka kimliği, marka bileşenleri, marka farkındalığı, marka sadakati gibi konular detaylı olarak açıklanacak ve turizm işletmelerinde ve destinasyonlarda marka geliştirme stratejileri, marka yaşam eğrisi ve marka konumlanması konular teorik çerçevede incelenecektir. Derste ayrıca çeşitli turistik işletmeler ve turistik destinasyonların markalaşma süreçleri ile ilgili örnek olay çözümlemeleri ve akademik makale incelemeleri yapılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turistik işletmeler ve turistik destinasyonlarda marka oluşturma süreçlerini analiz edebilme
2   Turistik işletmelerin ve turistik destinasyonların markalaşma bileşenlerini detaylı olarak açıklayabilme
3   Dünyadaki çeşitli destinasyonların ve ülkelerin marka konumlandırması ve markalaşmada karşılaşılan sorunlar ile ilgili araştırma yapabilme
4   Markalaşma sürecinde teknoloji ve internetin rolünü detaylı olarak açıklayabilme
5   Turizmde marka sadakati kavramını ve turistik işletmeler ve destinasyonlara olan olası etkilerini inceleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Marka Tanımı, İşletmelerde ve Destinasyonlarda Marka Yönetiminin Önemi
3 Marka Geliştirme Stratejileri
4 Turizm İşletmeleri ve Turistik Destinasyonlarda Marka Bileşenleri
5 Turizm İşletmeleri ve Turistik Destinasyon Marka Yaşam Eğrisi
6 Marka İmajı, Kimliği ve Kişiliği
7 Turizm İşletmeleri ve Turistik Destinasyonlarda Marka Oluşturma Süreci
8 Turizm İşletmeleri ve Turistik Destinasyonlarda Marka Sermayesi
9 Turizm İşletmeleri ve Turistik Destinasyonlarda Marka Konumlandırması
10 Turizmde Marka Sadakati
11 Marka Yönetiminde Internetin Rolü
12 Turistik İşletmelerin Markalaşma Süreçleri ile ilgili Örnek Olay Çözümlemeleri
13 Turistik Destinasyonların Markalaşma Süreçleri ile ilgili Örnek Olay Çözümlemeleri
14 Genel değerlendirme ve Sonuç

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Keller, K. L. (2008). Strategic Brand Management, Pearson Education Ltd., New Jersey
Yardımcı kaynaklar:
Morgan, N. and Pritchard, A. (2007). Destinastion Branding: Creating Unique Destination Proposition, Elsevier, Oxford
Weilbacher, W. M. (1995). Brand Marketing, Building Winning Brand Strategies That Deliver Value and Customer Satisfaction, NTC Business Books, USA
Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, Toronto, Canada
Konular ile ilgili Akademik Makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik olarak verilmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Teorik bilgiler ile ilgili değerlendirmeler yazılı sınav ile yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi. Özge Adan Gök ozge.adan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

To be announced

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Proje Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15433543
ÖK.25442552
ÖK.355432555
ÖK.4552553554
ÖK.555353555