DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Eylem Araştırması Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6063 Matematik Eğitiminde Eylem Araştırması Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematik eğitimi araştırmalarında eylem araştırmasının kullanım yerlerini kavratmak. Eylem araştırmasının genel yapısını kavratarak bir eylem araştırmasını yapabilme becerisini geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eylem araştırmasına ait temel kavramları ve eylem araştırmasının gelişim sürecini kavrama.
2   Matematik eğitiminde araştırma yöntemleri içinde eylem araştırmasının kullanım alanlarını kavrama.
3   Bir eylem araştırmasının genel yapısını kavrama. Matematik eğitiminde eylem araştırması örneklerine yönelik kapsamlı bir inceleme yapabilme ve sunma.
4   Matematik eğitiminde bir eylem araştırmasını tasarlayabilme ve yürütebilme.
5   Matematik eğitiminde yürütülen bir eylem araştırması sonuçlarını raporlaştırabilme ve sunma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eylem araştırmasının tarihçesi ve bazı kuramsal dayanakları.
2 Eylem araştırmasında temel kavramlara bakış. Eğitimde eylem araştırması.
3 Bir eylem araştırmasının genel yapısı. Eylem araştırması türleri.
4 Matematik eğitiminde yürütülen eylem araştırması örneklerinin incelenmesi.
5 Matematik eğitiminde yürütülen eylem araştırması örneklerinin incelenmesi.
6 Matematik eğitiminde yürütülen eylem araştırması örneklerinin incelenmesi.
7 Ödev sunumu ve tartışma
8 Matematik eğitiminde yürütülen eylem araştırması örneklerinin üzerine kapsamlı bir rapor yazma.
9 Matematik eğitiminde (ME) bir eylem araştırmasını planlama
10 ME de bir eylem araştırması için örneklem belirleme
11 ME de bir eylem araştırmasında veri toplama
12 ME de bir eylem araştırması verilerini analiz etme
13 ME de bir eylem araştırmasının bulgu ve sonuçlarını tartışma
14 ME de bir eylem araştırmasının bulgu ve sonuçlarını tartışma, ön-rapor yazma ve sunma.
15 Yarıyıl sonu sunumu.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

--Johnson, A.P. (2014). Eylem Araştırması El Kitabı, (Çev. Y. Uzuner & M. Özten Anay). Ankara: Anı Yayıncılık.
--Mclntyre, A. (2008). Participatory Action Research. Qualitative Research Method Series 52, Sage Publication.
--Stringer, E.T. (2014). Action Research. Sage Publication.
--Tomal, D.R. (2010). Action Research for Educator (2nd Ed), Rowman & Littlefield Publishers.
--Campbell, A. & Groundwater-Smith, S. (2010). Action Research in Education. Vol I, II and III, Sage Publications.
--Somekh, B. (2005). Action Research (Doing Qualitative Research in Educational Settings), Open University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse % 70 devam zorunluluğu vardır.
Bireysel ve grup çalışması yapılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isikhan.ugurel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 10 1 10
Final Sınavına Hazırlık 10 1 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 5 4 20
Ödev Hazırlama 5 4 20
Sunum Hazırlama 5 4 20
Proje Hazırlama 70 1 70
Final Sınavı 3 1 3
Vize Sınavı 2 1 2
Diğer Kısa Sınav 5 1 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 238

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15433
ÖK.25433
ÖK.35344
ÖK.4554324
ÖK.55543544