DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Müzik Bilimleri Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Caz müziğin tarihsel gelişimindeki önemli uğrakları belirleyebilmesi,
2   Caz müziğin içinde yer alan üslupları ve icra biçimlerini tanımlayabilmesi,
3   Caz müziğin armonik ve icraya dayalı özelliklerini, caz tarihinin dönemsel özellikleri çerçevesinde değerlendirebilmesi,
4   Caz müziğin (Groove, laid-back, blue note, chorus, poliritim, senkop, turn arround gibi) kendine ait terimlerini tanımlayabilmesi
5   Caz müziğin önemli müzisyenlerinin türe katkılarını belirleyebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Caz müziğin kökeni.
2 Siyah orkestraları, minstreller ve Blues
3 Blues ve Boogieler.
4 1900 lerde New Orleans.
5 1910'lar ve 1920'lerde Dixieland ve Chicago.
6 1930'lar; Swing (terim ve yapısal özellikler).
7 1940'lar; Bebop.
8 1950 ler; Cool ve Hard Bop (terim ve yapısal özellikler).
9 1950'ler; Free (terim ve yapısal özellikler).
10 Ara Sınav.
11 1960'lar ve 1970'ler; Latin Caz, Post-bop (yapısal özellikler).
12 1960'lar ve 1970'ler; Funk, Caz da Soul Etkisi.
13 1970'lerde Avrupa Cazı ve ECM soundu.
14 1980'ler ve 90'lar, geleneksel üsluplar, Deneysel Caz, Smooth Caz, Acid Caz, Nu Caz.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
Ders anlatımı, ele alınan biçemin müziksel özelliklerinin tanımlanması, işitsel örneklerle pekiştirilmesi, armonik özelliklerinin belirlenmesi gibi doğrudan müziğe ilişkin anlatımın yanı sıra, bunu destekleyecek tarihsel perspektife ilişkin malumatların da aktarılmasıyla yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + DKL * 0.10 +FN * 0.50
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %90'nını yazılı sınavlardan elde edecektir. Her sınav dönem boyunca sınıfta işlenen konuları ve bu konular çerçevesinde dinlemesi yapılmış olan işitsel örnekleri içerecektir. Sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5