DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Temel Sanat Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çizerek ifade edebilme konusunda tüm dünyada ortak olarak uygulanan temel teknik kurallar ve kavramları tanımlayabilmesi,
2   Teknik Çizim sürecinde kullanılan araç-gereçleri tanıması, kurallara, norm ve standartlara uygun proje çözümlemeleri yapabilmesi,
3   Ölçü, ölçek ve nümerik tasarım kavramlarını özümseyerek kullanabilmesi,
4   Farklı kullanım alanlarına yönelik tasarımların süreç aşamalarını detay ve ölçü ile çizerek ifade edebilmesi,
5   Projelerinde düzenleme, çözümleme, taşıma, tümleme, parçalama gibi farklı yöntemleri uygulayabilmesi
6   Perspektif, geometri kuram ve kurallarını, aydınlatma ` Işık, gölge zaman, mekân, form, hacim, düzlem kavramları ile bütünleştirerek tasarım sürecinde çizerek anlatabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kaynakça, içerik, araç, gereç tanımlamaları
2 Boyut, norm uygulaması
3 Ölçü, ölçek kavramı ve uygulaması
4 Tarama alıştırmaları
5 Harf alıştırmaları
6 Form alıştırmaları
7 Formların parçalanması ve bütünlenmesi alıştırmaları
8 Plan cephe kesit çizimleri
9 Düzlem form ilişkisi ve taşıma alıştırması
10 Alan form ilişkisi çalışması
11 Işık gölge zaman konum konulu çalışmalar
12 Perspektife giriş düzlem ufuk çizgisi uygulamaları
13 Perspektif uygulamaları
14 Perspektif kuralları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Dersler;
Öğretim üyesi öğrencileri tasarlarınI tasarım sürecinde ifade edilebilmesi, üretime dönük projelendirmesi, farklı ifade tekniklerini kullanılabilmesi konularında yönlendirir. Ölçü, ölçek ve teknik bilgiler ile donanmış olarak konuyu kavraması, ifade edebilmesi için gerekli bilgi ve deneyim birikimine ulaşması dersin çalışma hedefidir.
2- Gözden geçirme oturumları, sınıf tartışmaları ve atölye uygulamaları;
Öğretim üyesi tarafından belge, teknik ve uygulama aktarım ile verilen konuların ödev ve çalışmalar ile öğrenciler tarafından desteklenmesi beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum.
3 LAB Laboratuvar
4 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.20 + LAB * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar




Öğrencinin; derslere katılımı, katkısı, konuları anlayarak tanım ve uygulamalara katılabilme yeteneği, uygulama çalışmalarının kalitesi, sınıf içi eğitim hedefine olumlu katkıda bulunacak şekilde değerlendirilerek puana dönüşülecektir.




Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 3 6 18
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6