DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Sanat Kuramları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   20. Yüzyıl sanatının üslûp özelliklerini tanımlayabilmesi,
2   modernism ve postmodernism sanatsal üsluplarını ayırabilmesi
3   Sosyo kültürel süreçlerin sanat üretimi süreçlerine nasıl etki ettiğini tanımlayabilmesi,
4   Sanata dair kavramları tarif edebilmesi,
5   Günümüz sanatına dair soru ve sorunları açıklayabilmesi
6   Ders kapsamındaki sanat akımlarının ve sanatçıların üsluplarını birbirinden ayırabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modern, Modernite, Modernism ve Postmodernism kavramları üzerine tartışma
2 Dönemin önemli düşünce sistemlerine genel bakış. Hegelism, Marxism, yapısalcılık, postyapısalcılık vb.
3 19. yüzyılın son çeyreği ve 20. Yüzyıla geçiş sürecinde akımlar.
4 Ekspresyonism ve destekçileri, Die Brücke, Der Blau Reiter, Bloomsbury Grubu, Kübism
5 Kübism ve Analitik Kübism, Orfism, Purism, Ascan Okulu
6 Futurism, Rayonism, Vortisizm, Suprematism
7 Ara Sınav
8 Dada, De Stijl, Bauhaus, Amerikan Ekspresyonism'i
9 Sürrealism, Yediler Grubu, Lettrism, Art Deco
10 Konstrüktivism, Soviet Sanatı, Sosyal Gerçekçilik ve Sosyalist Gerçekçilik
11 Soyut Ekspresyonism, Action Painting, Lirik soyutlama, COBRA
12 Sanatsal üretim biçimlerinde kırılmalar, Güncel Sanat; Tachisme, Op-Art, Pop Art, Dijital Sanat.
13 Postmodern sanat, Performans, Kavramsal Sanat, Süreç Sanatı, Yerleştirme, Land Art
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik olarak işlenir. Ders konuları çerçevesindeki kültürlerin sanat anlayışları ve üslup gelenekleri, öğretim elemanının rehberliğinde, görsel örneklere dayalı ve karşılaştırmalı değerlendirme tekniğine dayalı bir biçimde örneklenerek sunulur. Öğrencilerin derse fikri olarak katılımının sağlanması için tartışma olanakları sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %90'ın yazılı sınavlardan elde edecektir. Her sınav sınıf materyallerini kapsayacak ve sorular, sınıfta işlenen konuları içerir.
Vize ve Final sınavlarında öğretim elemanının öngörüsüne bağlı olarak kapalı ve açık uçlu soru biçimlerini kapsayan sorulara dayalı ölçme teknikleri uygulanır.
Vize ve Final sınavı ortalaması 50 nin altında olan öğrenci bütünlemeye girmek zorundadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Final sınavına hazırlık 1 4 4
Vize sınavına hazırlık 1 2 2
Diğer (lütfen belirtiniz) derse katılım 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6