DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Sanat Kuramları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatı ve sanat yapıtını tarihsel süreç içinde değerlendirebilmesi
2   Sosyo-kültürel yapının değişmesine bağlı olarak sanat eserini değerlendirme/anlamlandırma pratiklerinin de değişeceği öngörüsüne sahip olabilmesi.
3   Sanat tarihi ve yorumunu bilmenin ayırdıyla sanat vizyonunu geliştirebilmesi, gözden geçirebilmesi.
4   "Eser çözümlemeye" yönelik farkındalıklarını arttırıp, ifade gücünü geliştirme
5   Sanat eserini algılamaya yönelik çözümleme yöntemlerini tanıyabilmesi ve kullanabilmesi
6   Sanat kuramlarını farklı disiplinlerden gelen katkı ve etkilerle değerlendirip/ilişkilendirerek analiz edebilmesi
7   Sanat yapıtına "yapıt" değerini veren nitelik ve öğeleri ayırt edip, tanımlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1945 den 1960'lara kadar uzanan dönemi değişen toplumsal süreç dinamiklerinin incelenmesi, Frankfurt Okulu'na kadar uzanan geniş bir perspektifte ele alırken,o dönem içinde biçimlenen sanat akımı,oluşumlar ve sanat kuramları ile ilgi ve karşıtlıklarının kurulması.
2 20.yüzyıl düşün,sanat ve eleştiri ortamı
3 Avangard sanat ve kuramının ele alınması
4 Modern, Çağdaş ve Post-Modern kavramlarının tartışılması.
5 Çağdaş Sanat Nesnesinin Tanımı
6 Çağdaş Sanat Nesnesinin Yapısı
7 Post-Yapısalcılık'ın bir eser çözümleme yöntemi olarak ele alınması; ikili karşıtlıklar,benzerlikler ve farklılıklar,"yan anlam" ve "düz anlam".
8 Post-Yapısalcılık'ın bir eser çözümleme yöntemi olarak yapıt örnekleri üzerinden örneklenmesi.
9 Derrida ve "Yapıbozum" kuramı
10 Derrida"nın "Yapıbozum" kuramının yapıt örnekleri üzerinden çözümlemesi.
11 Umberto Eco'nun "Açık Yapıt" kuramı ;"çokluk","çoğulluk" ve "çok anlamlılık" kavramlarının üzerinde durulması.
12 Umberto Eco'nun "Açık Yapıt" kurama göre yapıt örnekleri üzerinden çözümleme yapılması
13 ARA SINAV
14 W.Benjamin'in "Alegori" kavramı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik olarak işlenir. Ders konuları çerçevesindeki kültürlerin sanat anlayışları ve üslup gelenekleri, öğretim elemanının rehberliğinde, görsel örneklere dayalı ve karşılaştırmalı değerlendirme tekniğine dayalı bir biçimde örneklenerek sunulur. Öğrencilerin derse fikri olarak katılımının sağlanması için tartışma olanakları sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %80'ini yazılı sınavlardan elde edecektir. Her sınav sınıf materyallerini kapsayacak ve sorular, sınıfta işlenen konuları içerir.
Vize ve Final sınavlarında öğretim elemanının öngörüsüne bağlı olarak kapalı ve açık uçlu soru biçimlerini kapsayan sorulara dayalı ölçme teknikleri uygulanır.
Öğrencinin, Vize ve Final Sınavları ortalaması 50 nin altında ise ya da Final sınavı 50 nin altında ise Bütünlemeye girmek zorundadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatım 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Vize sınavına hazırlık 1 2 2
Final sınavına hazırlık 1 2 2
Vize 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7