DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Sanat Kuramları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatı tarihsel süreç içinde değerlendirebilmesi.
2   Sosyo-kültürel yapının değişmesine bağlı olarak,sanat eserini değerlendirme/anlamlandırma pratiklerinin de değişeceği öngörüsüne sahip olabilmesi.
3   Sanat tarihi ve yorumunu bilmenin ayırdıyla sanat vizyonunu geliştirmebilmesi, gözden geçirebilmesi.
4   "Eser çözümlemeye" yönelik farkındalıklarını arttırıp, ifade gücünü geliştirebilmesi.
5   Sanat eserini algılamaya yönelik çözümleme yöntemlerini tanımlayabilmesi ve kullanabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat Yapıtı kavramının sorgulanması.
2 "Sanat Yapıtı"nı estetik bir kategori olarak ortaya çıkaran değer ve niteliklerin tanımlanması.
3 "Eleştiri" kavramı üzerinde durulup; "eleştiri" nin sanat yapıtını çözümlemede bir yöntem olarak kullanılması ve "Sanat Eleştirisi"nin ele alınması.
4 Sanat eseri çözümleme yöntemi olarak Wölfflin'nin Biçimsel Analizi `nin ele alınması.
5 Wölfflin'nin Biçimsel Analiz yönteminin klasik dönem yapıtları üzerinden örneklendirilmesi.
6 İkonoloji ve İkonografi
7 Sanat eseri çözümleme yöntemi olarak Panofsky'nin İkonografik çözümlemesi.
8 Panofsky'nin İkonografik çözümlemesinin klasik dönem yapıtları üzerinden örneklendirilmesi.
9 Marksist Estetik'in bir çözümleme yöntemi bağlamında düşünsel ve kültürel düzleminin ele alınması.
10 Marxist Estetik
11 ARA SINAV
12 Sanat eseri çözümleme yöntemi olarak Yapısalcılık ; dilbilim,semantik ve yapısalcı antropolojiye dair ilgilerinin kurulması.
13 Marksist Yapısalcı Yorum
14 Marksist Yapısalcı Yorum ve beraberinde L.Althusser,Prag Dilbilim Okulu,Rus Biçimcileri ve Frankfurt Okuluna (Horkheimer,Adorno,Benjamin,Habermas,H.Marcuse) bağlı ilgilerinin kurulması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik olarak işlenir. Ders konuları çerçevesindeki kültürlerin sanat anlayışları ve üslup gelenekleri, öğretim elemanının rehberliğinde, görsel örneklere dayalı ve karşılaştırmalı değerlendirme tekniğine dayalı bir biçimde örneklenerek sunulur. Öğrencilerin derse fikri olarak katılımının sağlanması için tartışma olanakları sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %80 nini yazılı sınavlardan elde edecektir. Her sınav sınıf materyallerini kapsayacak ve sorular, sınıfta işlenen konuları içerir.
Vize ve Final sınavlarında öğretim elemanının öngörüsüne bağlı olarak kapalı ve açık uçlu soru biçimlerini kapsayan sorulara dayalı ölçme teknikleri uygulanır.

Vize ve final ortalaması 50 nin altında ya da final notu 50 nin altında olan öğrenci bütünleme sınavına girmek zorundadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatım 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Vize sınavına hazırlık 1 2 2
Final sınavına hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5