DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Müzik Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bağımsız olarak belirli bir süre sınırlaması (bir dönem) içinde gerçekleştirebilir bir çalışma konusu seçebilmesi,
2   Seçtiği çalışma konusunu çalışacağı bir müzik teknolojisi alanı (stüdyo kaydı, konser seslendirme, projelendirme, yayıncılık vb.) veya disiplinlerarası bir müzik çalışma alanını seçebilmesi,
3   Seçtiği çalışma konusuyla ilgili ele alacağı kuramsal çerçeveyi ve kullanacağı yöntem ve teknikleri seçebilmesi,
4   Seçtiği çalışma konusunu ilgili müzik teknolojisi çalışma alanının kuram, yöntem ve tekniklerini kullanarak araştırabilmesi ve uygulamaları gerçekleştirebilmesi,
5   Gerçekleştirdiği araştırmayı akademik çerçevede bir metin yazarak sonuçlandırabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MTA 1006 - Dağar I: Batı Sanat Müziği

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtımı Dersin amacı, gerekliliği ve kazanımları açıklanarak, öğrencinin bir araştırma konusu belirlemesi sağlanacaktır.
2 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
3 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
4 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
5 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
6 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
7 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
8 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
9 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
10 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
11 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
12 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
13 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
14 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, dersi seçen öğrenciyle bireysel olarak gerçekleştirilir. Dersler, öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımının öğretim üyesinin yönlendirmesi ve karşılıklı tartışılması esasına dayanır. Öğretim üyesi öğrencinin araştırmanın her adımı için hazırlık yapmasını ve bu adımlar konusunda bağımsız olarak karar verebilmesini ister.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + DKL * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Proje:
Öğrencilerden kendilerine bildirilecek tarihe kadar hazırlayıp teslim edecekleri müzik teknolojisi alanınında bireysel bir araştırma projesi yapması istenecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %70'ini bu projeden elde edecektir. Öğrencinin gerçekleştireceği proje bilimsel bir problemin çözümlenmesine yönelik uygun yöntemlerin belirlenmesini, verilerin toplanmasını, analizini ve kavramsal tartışmasını içerir. Proje, belirlenen diploma çalışması formatında hazırlanıp teslim edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Tasarım Projesi 1 60 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5