DERS ADI

: Türkiye-AB İlişkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRL 7012 Türkiye-AB İlişkileri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEVİLAY ZEHRA AKSOY

Dersi Alan Birimler

İngilizce Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Uluslararası İlişkiler öğrencilerini uzun dönemli Türkiye-AB ilişkilerinin önem teşkil eden çeşitli yönleriyle tanıştırmaktır. Odak noktası, ilişkilerin özellikle tarihsel, siyasi, ekonomik ve kültürel boyutları üzerinde olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'nin Avrupa vokasyonunu bağlamsallaştırmak ve yanı sıra Avrupa/AB'nin Türkiye'nin siyasi, sosyal ve ekonomik gelişiminde oynadığı rolü tasvir etmek üzere Türkiye-AB ilişkilerinin çeşitli boyutlarına dair kavrayış sergilemek.
2   Türkiye'nin AB'ye tam üyeliğinin olabilirliğini değerlendirmek üzere Türkiye'nin katılım sürecinin önünde bulunan farklı türdeki engelleri (her iki taraftan da kaynaklanan) tanımak..
3   Makul ve eleştirel argüman yapma becerisini geliştirmek.
4   Sınıfta sunum yapma becerisini ilerletmek.
5   Diğer öğrenciler ve yanı sıra öğretim üyesiyle tartışmaya girme becerisini geliştirmek
6   Akademik ve medya materyalleri dahil ilgili kaynakları bulma, kullanma ve değerlendirme becerisi geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'nin Batıya yöneliminin tarihsel arka planı
2 Türkiye ve AET/AT/AB arasındaki ortaklık: Ankara Anlaşması
3 Soğuk Savaş sonrası dönemde Türkiye-AB İlişkileri - I
4 Soğuk Savaş sonrası dönemde Türkiye-AB İlişkileri -II
5 Avrupa genişlemesi - genel bakış
6 Ekonomik boyut: Kopenhag kriterleri ve Türkiye - I
7 Ara sınav
8 Ekonomik boyut: Kopenhag kriterleri ve Türkiye - II
9 Kültürel boyut - I
10 Kültürel boyut - II
11 Siyasi boyut: Kopenhag kriterleri ve Türkiye - I
12 Siyasi boyut: Kopenhag kriterleri ve Türkiye - II
13 Türkiye-AB ilişkilerinde göç sorunu
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çeşitli kitaplar, kitap bölümleri ve makaleler duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders anlatımı.
2.Ödev ve Sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Türkiye-AB ilişkilerinin farklı boyutlarını tasvir etmek ve açıklamak.
2. Avrupa/AB'nin, Türkiye'nin siyasal ve ekonomik gelişimindeki rolünü tanımlamak.
3. Türkiye-AB ilişkilerinin daha fazla gelişmesine yönelik ihtimaller ve yanı sıra zorlukları eleştirel şekilde analiz etmek.
4. Sunum hazırlamak için bilişim teknolojisi bilgisi kullanmak.
5. Açık, kesin ve özgüvenli bir tavırla görüş ifade edebilir olmak.
6. Eleştirel ve makul argüman üretebilir olmak.
7. Derse ilişkin veri bulmak, kullanmak ve analiz etmek.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Sınıf içi tartışmalara katılım gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevilayz.aksoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.65