DERS ADI

: Karşılaştırmalı Politika:Temel Kavramlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRL 7044 Karşılaştırmalı Politika:Temel Kavramlar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

İngilizce Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders karşılaştırmalı siyaset alanındaki önemli konuları, kavramları ve yaklaşımları öğrencilere kazandırmak amacını taşımaktadır. Esas olarak demokrasi ve demokratikleşme; otoriterlik ve güç; devlet inşası ve kurumları; yapı, kültür ve rasyonel seçim gibi karşılaştırmalı siyasetin, farklı yaklaşımlarını ele almayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karşılaştırmalı Siyaset'in yaklaşımlarına illişkin bir anlayış geliştirmek.
2   Karşılaştırmalı Siyaset'in çeşitli yaklaşımlarını açıklamak (demokrasi ve demokratikleşme; otoriterlik ve güç, devlet oluşumu ve kurumları gibi).
3   Karşılaştırmalı Siyaset'in kültür, yapı ve rasyonel tercih gibi yaklaşımlarıyla siyasal çıktıları analiz etmek.
4   Bir ülkedeki belli siyasal çıktıların Karşılaştırmalı Siyaset yaklaşımları ile incelenmesi
5   Bir grubun üyesi ya da bireysel olarak etkin bir çalışma alışkanlığı kazanmak.
6   Bir araştırma çalışmasının yazımı ve sunumunu gerçekleştirirken analitik becerileri ortaya koyabilmek.
7   Bir araştırma çalışmasının sunumunu gerçekleştirirken iletişim becelerini ortaya koyabilmek.
8   Kütüphane ve internet kaynakları kullanımında beceri sahibi olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karşılaştırmalı Siyaset'e Giriş: Karşılaştırmalı Siyasetin ana konuları nelerdir
2 Güç Siyaseti
3 Devlet ve Kurumları
4 Milletler ve Milliyetçilik
5 Otoriterlik ve Demokrasi
6 Demokrasi ve Demokratikleşme
7 Ara sınav
8 Demokrasi ve Demokratikleşme
9 Demokratikleşme ve Demokrasinin Sağlamlaşması
10 Demokratikleşme ve Demokrasinin Sağlamlaşması
11 Karşılaştırmalı Siyaset'te Araştırma Türleri: Kültürel Analiz
12 Karşılaştırmalı Siyaset'te Araştırma Türleri:Rasyonel Seçim Yaklaşımı
13 Karşılaştırmalı Siyaset'te Araştırma Türleri: Yapısal Analz
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Michael Sodaro, Comparative Politics, A Global Introduction, New York: McGraw Hill, 2008.
2. Samuel Huntington, The Third Wave, Democratization in the Late Twentieth Century, Norman and London: University of Oklahoma Press, 1991.
3. Larry Diamond et al., Consolidating the Third Wave Democracies, Themes and Perspectives, Baltimore and London: The Johns Hopkins University, 1997.
4. Juan L. Linz and Alfred Stepan, Problems of Democratic Transition and Consolidation, Southern Europe, South America, and Post-Communist Europe, Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1996.
5. Müge Aknur, (eds) Democratic Consolidation in Turkey, Florida, Boca Raton: Universal Publishers, 2012.
6. M. I. Lichbach and A. S. Zuckerman (eds) Comparative Politics, Rationality, Culture, and Structure, Cambridge: Cambridge University Press, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Ders Anlatımı
2- Bireysel Çalışma (Bir araştırmanın ödevinin hazırlanıp sunulması)
3- Grup Çalışması (Bir raporun grup tarafından hazırlanıp sunulması)
4- Sınıf tartışmalarına katılım
5- Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Kriteri %40 olan finalin %15'i uzun araştırma ödev çalışmasına
ayrılmıştır. (Bu çalışma araştırma ödevi ve sunumdan oluşmaktadır.)

Öğrencinin dönem içerisindeki çalışmalarının %40'lık bölümü şu şekilde ayrılmıştır:
%30 Kısa Ödev Hazırlama
%10 Derse Katılım

Değerlendirme Kriteri

1- Karşılaştırmalı Siyaset alanına ilişkin olayları ve yaklaşımları açıklayabilecek bir anlayışı ortaya koyabilme becerisine sahip olmak.
2- Karşılaştırmalı Siyaset'in çeşitli yaklaşımlarını açıklamak (demokrasi ve demokratikleşme; otoriterlik ve güç, devlet oluşumu ve kurumları gibi)
3- Belli ülkelerdeki siyasal çıktıların Karşılaştırmalı Siyaset yaklaşımları aracılığıyla açıklayabilmek.
4-Bir grubun üyesi ya da bireysel olarak etkin bir çalışma alışkanlığı kazanmak.
5- Bir araştırma çalışmasının yazımı ve sunumunu gerçekleştirirken analitik becerileri ortaya koyabilmek.
6- Bir araştırma çalışmasının sunumunu gerçekleştirirken iletişim becelerini ortaya koyabilmek.
7- Kütüphane ve internet kaynakları kullanımında beceri sahibi olmak.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- O hafta için belirlenen makale ve kitapların dersten önce öğrenciler tarafından okunmuş olması gereklidir.
2- Derse %70 katılım zorunludur.
3-Sınıf içi tartışmalara katılım zorunludur.
4 Öğrenci derse katılmama durumunu dersten önce dersin öğretim üyesine bildirmelidir.
5- Her türlü intihal teşebbüsü veya fiili diisiplin cezası ile sonuçlanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Kısa Ödev Hazırlama 5 5 25
Uzun Ödev Hazırlama 1 13 13
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.74
ÖK.84