DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Yabancı Diller Yüksek Okulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin sonunda, öğrenci basit kullanım şekliyle fransızca iletişimde bulunması beklenmektedir.
2   Basit soruları yöneltebilme ve cevaplayabilme
3   Basit sözlü- yazılı iletişimsel yetenekleri edinme
4   Günlük hayatta ifade edilen isim, kelime ve cümleleri kavrayabilme
5   Yazılı ifadeleri takip edebilme
6   Kısa mektup, kart v.b. mesajları anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kelime: Özneler, sayılar Dil bilgisi: 1. Grup fiiller, olumlu-olumsuz cümleler, vurgu zamirleri Konuşma&Dinleme: selamlaşma, etre avoir temel fiiller ile cümle yapıları
2 Kelime: Temel fiiller, şimdiki zaman yapıları Dil bilgisi: Şimdiki zaman, temel soru yapıları, belirteçler
3 . kelime: günlük hayatta kullanılan temel ifadeler Dil bilgisi: soru yapıları, bileşik belirteç Dinleme: resmi ve günlük konuşma yapıları Ünite 1
4 Kelime: Saatler Dil bilgisi: İyelik sıfatları, on zamirinin kullanım yerleri, Ünite 1
5 . Kelime: Il faut (gereklilik kalıpları ile cümle yapıları Dil bilgisi: Emir kipi, ikinci grup fiiller Dinleme : telefon görüşmesi yapıları Okuma: Eve , okuma metni Konuşma: Telefon görüşmesi Ünite 2
6 . Dinleme: Bir hikaye: Chenonceau şatosu Okuma: Metin: Ajanda Konuşma: Bir gruba aileni, bireyleri tanıtma Ünite:2
7 . Okuma: Arkadaşlar arası iletişim ( davet, reddetme, kabul etme) Konuşma: Alış veriş diyalogları Ünite 3
8 pouvoir, vouloir , -e bilmek, -istemek, v.b. kişi zamirleri: beni, seni Dil bilgisi: Emir kipi revizyon, c est- Il est ( bu ) kalıplarıyla cümle yapısı Dinleme: Şehirde yaşam Okuma: Küçük bir hikaye okuması (Bon appétit) Chapitre 1 Lucille et son cousin Konuşma: Olumlu veya olumsuz görüş ifade etme Ünite 3
9 Ara sınav
10 Dil bilgisi : geçmiş zaman Dinleme: aile hayatı Okuma: Dükkanlar üzerine bir metin Konuşma: Alış veriş yapma üzerine diyalog kurma Ünite 4
11 Kelime : Varsayımda bulunma kalıpları ve varsayımsal sorulara cevap verme durumları Dilbilgisi:Geçmiş zamanda alışkanlık ve süreklilik durumu Dinleme : Kısa hikaye: Retrouvailles Okuma:Sinemanın meşhur sahneleri Konuşma: Bir olay anlatma Ünite 4
12 Kelime: resmi dilde kullanılan ifadeler (yazışma için) Ünite 5
13 Dil bilgisi: Geçmiş zaman kullanım yerleri Ünite 5
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gramer, kelime bilgisi, okuma ve dinleme etkinlikleri, iletişimsel yaklaşım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Dersler 0 0 0
Özel ders 12 2 24
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlık 10 1 10
Ara sınav için hazırlık 1 10 10
Final sınavı için hazırlık 0 0 0
Bireysel ödev hazırlama 0 0 0
Sunum hazırlama 0 0 0
Grup ödevi hazırlama 0 0 0
Diğer 0 0 0
Quizler v.b. 0 0 0
Final 1 2 2
Ara sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6