DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cam Tasarımı konusunda temel bilgiye sahip olabilmesi
2   Cam malzemeyi tanıma ve kullanma bilgi ve donanımına sahip olabilmesi
3   Tasarımdan üretime geçişte, lampworking ve fırın içi döküm tekniklerinde yeterli teknik bilgi ve donanıma sahip olabilmesi
4   Tasarım ve uygulama sürecinde zamanı doğru kullanabilme ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisine sahip olabilmesi
5   Cam malzemeyi şekillendirme ve doğru kullanabilme becerisine sahip olabilmesi
6   Cam tasarımının gerektirdiği teknik donanımları doğru kullanabilme ve uygulayabilmesi
7   Tek başına, bağımsız olarak ve/veya ekip çalışması içinde uyumlu ve üretken olarak çalışabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cam şekillendirme çeşitleri ve uygulama yöntemlerinin tanıtılması
2 Lampworking yöntemini uygulama süreci ve teknik donanımı hakkında bilgi verilmesi. Fırın içi döküm yöntemi uygulama süreci ve teknik donanımının anlatılması
3 Lampworking yönteminde kullanılan camın özelliğinin belirtilmesi ve uygulama yapılması. Fırın içi döküm yönteminde kullanılan camların özelliğinin belirtmesi ve kalıp yapım aşamalarının anlatılması
4 Proje konusu ve temalar doğrultusunda eskizlere geçiş
5 Eskiz çalışmaları
6 Eskiz çalışmaları
7 Eskizlerin değerlendirilmesi ve uygulama çalışmalarına geçiş
8 Uygulama çalışmaları
9 Uygulama çalışmaları
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Proje, sunum ve ödevlerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, proje konusu ve temaların uygulanması süresince ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konuları ile ilgili eskizlerini hazırlamalarını ister.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma, ana tasarımların seçimi ile ilgili verilen süreler bazında, gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler, aldıkları temel bilgileri, uygulama aşamasında nasıl kullanacakları konusunda örnek bir uygulama süreci ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 UCA UygÇalışma
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu PR * 0.40 + UCA * 0.40 + DKL * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1-Öğrenci belirlenen incelikte cam çubuk çekecek, mandrele cam saracak, alçak-yüksek rölyef yapacak ve eriyen camı kalıba basma çalışmalarını tamamlayacaktır.
2-Öğrenci fırın içi döküm tekniğinin uygulanmasındaki model yapım, kalıp yapım, kalıba camların konulması ve fırın ısı programları aşamalarını tamamlayacaktır.
3-Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalılmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev ve sunum hazırlama 1 2 2
Atölye Kapsamındaki çalışmalar (proje hazırlık) 14 2 28
Ödev ve sunum değerlendirme 1 2 2
Proje değerlendirme 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7