DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çiniler ve çiniler ile ilişkili yan ürün malzemelerini tanımlayabilmesi,
2   Malzemelerin koruma,temizleme, tamamlama, yeniden üretim kararlarını alabilmesi ve uygulayabilmesi,
3   Uygulamalarını katalog, rapor ve proje ile belgeleyebilmesi,
4   Çiniler ile birlikte restore edilmesi gereken farklı disiplerin restorasyonu çalışmalarını da paralel uygulamalar ile yürütebilmesi,
5   Tümden teke, tekten tüme doğru alan analizlerini yapabilmesi, tamamlama önerileri üretebilmesi ve uygulamalar ile örneklemesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konu ile ilgili uygulama, malzeme, teknik bilgilerin uygulamalaı olarak çalışılması
2 Restorasyonu yapılacak olan çini ürünleri ile ilgili araştırma ve analiz çalışmaları
3 Proje konusunun analizlerinin yapılması
4 Proje verilerinin düzenlenmesi ve restorasyon kararlarının alınması
5 Proje belgeleme çalışmaları ve raporların düzenlenmesi
6 Proje malzeme, ekipman ve üretim tekniği araştırmaları
7 Proje uygulama ve restorasyon tekniklerinin belgelenmesi
8 Farklı disiplinler ile işbirliği öngörülerinin projelendirilmesi
9 Farklı disiplinler ile ortak çalışma programı uygulamaları
10 Detay restorasyonların projelendirilmesi
11 Detay tasarımlarının projelendirilmesi
12 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
13 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
14 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğretim üyesi öğrencileri, Çini ürünleri restorasyonu için gerekli olan kural ve kavramları öğrenme ve uygulayabilmeye, restorasyonu çalışmalarını projelendirerek, araştırma,sağlamlaştırma, analiz, tamamlama ve yeniden yapım çalışması yapmaya yönlendirir. Elde edilen verileri düzenleyebilme, temel kavramları öğrenebilme ve hatasız uygulayabilmesi için gereken alt bilgiler ile donatır.
Proje uygulama ve öngörülerini teknik raporlar, desenler ve çizimler ile belgeleyebilmesi restorasyona yönelik proje haline getirmesi için yönlendirir.
2.Çini ürünleri restorasyon malzemeleri ve ilgili yan ürünlerinin tanımlanma ve uygulama teknikleri öğretilir. Uygulamalarını katalog, rapor ve proje ile belgeleyebilmesi, çiniler ile birlikte restore edilmesi gereken farklı disiplerin restorasyonu çalışmalarını da paralel uygulamalar ile yürütebilmesi, doğru alan analizlerini yapabilmesi, tamamlama önerileri üretebilmesi ve uygulamalar ile örneklemesi beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + ODV * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin derslere bilgi ön araştırmaları yapmış olarak katılımı, çözüm ve önerilere bilinçli olarak katılımı, onarım önerilerinin uygunluğu, ve uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.
Öğrenci çalışmaları; Restorasyona yönelik öngörü ve uygulamalarını geliştirerek çini ürünleri restorasyonunu öğrenmesi ve kullanabilmesi, ödev ve projelerinin içerik ve sunum kalitesi, önermelerinin uygulanabilirliği sınıf içi eğitim hedefine olumlu katkısı bağlamında değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sunum Hazırlama 5 3 15
Alan/saha çalışması 2 4 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 5 2 10
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5