DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yapılar üzerinde yer alan çinilerin restorasyonu için gerekli olan kuralları, temel kavramları öğrenmesi ve uygulayabilmesi,
2   Restorasyonlarda yapılmakta olan proje ve uygulama tekniklerini ana hatlarıyla öğrenmesi ve kullanabilmesi,
3   Restorasyonlarda kullanılan malzeme ve ekipmanları tanıma, kullanabilme ve uygulama yapabilme becerilerinin gelişmesi,
4   Restorasyonlar sırasında işlem aşamalarını doğru tanımlayabilmesi ve uygulayabilmesi,
5   Uygulama aşamalarını öncesi ve sonrası ile birlikte teknik raporlar ve çizimler ile belgeleyebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konu ile ilgili bilgi, arşiv belge çalışmaları, kültürel bağlamda düzenleme çalışmaları
2 Restorasyonu yapılacak olan çini ürünleri ile ilgili araştırma ve analiz çalışmaları
3 Proje konusunun analizlerinin yapılması
4 Proje verilerinin düzenlenmesi
5 Proje belgeleme çalışmaları ve raporların düzenlenmesi
6 Proje malzeme, ekipman ve üretim tekniği araştırmaları
7 Proje uygulama ve restorasyon tekniklerinin belgelenmesi
8 Farklı disiplinler ile işbirliği öngörülerinin projelendirilmesi
9 Farklı disiplinler ile ortak çalışma programı uygulamaları
10 Detay tasarımlarının projelendirilmesi
11 Detay tasarımlarının projelendirilmesi
12 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
13 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
14 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğretim üyesi öğrencileri, Çini ürünleri restorasyonu için gerekli olan kural ve kavramları öğrenme ve uygulayabilmeye, restorasyonu çalışmalarını izleyerek, araştırma ve analiz çalışması yapmaya yönlendirir. Elde edilen verileri düzenleyebilme, temel kavramları öğrenebilme ve hatasız uygulayabilmesi için gereken alt bilgiler ile donatır.
Proje uygulama ve öngörülerini teknik raporlar, desenler ve çizimler ile belgeleyebilmesi restorasyona yönelik proje haline getirmesi için yönlendirir.
2.Çini ürünleri restorasyon çalışmaları öncesi yapılması gereken analiz çalışmasının kavraması, uygulama teknikleri ile birlikte öğrenilmesi ve kullanabilmesi, malzemeleri ve onarım tekniklerini de öğrenerek yapı üzerinde uygulayabilecek birikimde olmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
3.Çini ürünleri restorasyon uygulama aşamalarını doğru öngörmesi, uygulayabilmesi ve farklı disiplinler ile ortak proje çalışması yürütebilmesi, dersin çalışma hedefidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin derslere bilgi ön araştırmaları yapmış olarak katılımı, çözüm ve önerilere bilinçli olarak katılımı, onarım önerilerinin uygunluğu, ve uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.
Öğrenci çalışmaları; Restorasyona yönelik öngörü ve uygulamalarını geliştirerek çini ürünleri restorasyonunu öğrenmesi ve kullanabilmesi, ödev ve projelerinin içerik ve sunum kalitesi, önermelerinin uygulanabilirliği sınıf içi eğitim hedefine olumlu katkısı bağlamında değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5