DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel bir üretim şekli olan torna çekmeyi öğrenebilmesi,
2   Dönemsel açıdan geleneksel bir kullanım kabı olan Milet çanak formlarını tornada yapabilmesi,
3   Geleneksel seramik üretim sürecinde torna çekmenin işlem aşamalarını anlatabilmesi,
4   Renklendiricilerle boya (slip) yapımı konusunda denemeler yaparak doğru sonuca ulaşabilmesi
5   Astar hazırlama ve uygulama ile ilgili bilgiler konusunda yeterli düzeye ulaşabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtımı
2 Milet İşi formların yeniden üretimi projesinin üzerine görüşmeler ve çamur atölyesinde torna çalışmaları
3 Milet işi çanak formlarının tipolojileri üzerine görüşme ve öğrencilere çamur atölyesinde çanak çekme uygulamalarına başlanması
4 Çamur atölyesinde çanak çekme yöntemlerinin öğretilmesi ve ders proje konusu üzerine anlatım yapılması
5 Çamur tornasında çanak çekme çalışmaları ve Milet işi formlar hakkında yapılan araştırmalar hakkında görüşme
6 Çamur tornasında ölçülü çanak formunun çekme yöntemleri ve uygulama aşamaları, tıpkı yapım konusunda bilgi verme
7 Milet işi çanak formlarının özgün form ve boyutlarına uygun olarak üretim çalışmaları ve Milet çanaklarının üretim teknolojileri hakkında görüşme.
8 Çamur tornasında çanak formların üretimleri ve rötüş yapma teknikleri
9 Tıpkı yapım üretim çalışmalarına devam edilmesi verilen araştırma konusunun dosya hazırlık çalışmaları
10 Milet işi çanakların üretim çalışmalarına devam edilmesi ve sunum dosyasının hazırlık çalışmaları
11 Çamur tornasında şekillendirilen çanaklara astar sürme teknikleri ve kullanılması gereken astarlar hakkında bilgi verme
12 Milet işi çanaklara uygulanacak olan desenlerin boyasının hazırlık çalışmaları ve denemeler üzerine boyaların sürülmesi
13 Çanak üretim çalışmalarına devam edilmesi ve renk denemelerinin reçetesi konusunda görüşme ve uygulama çalışmaları
14 Üretimi yapılan çanakların orijinal form ve boyutlarına göre seçimi ve renk denemelerinin sunumu için gerekli düzenlemelerin yapılması Proje sunum, genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste Millet İşi olarak bilinen çanak formlarının tipolojileri belirlendikten sonra gerçek ölçülerine uygun olarak öğrenciler tarafından teknik çizimleri hazırlanacaktır. Seçilen formlardan öğrenciler yeniden üretmek üzere çamur tornasında kendi çanaklarını üretecektir. Öğrencilere bu formların tornada nasıl üretileceği öğretilerek atölye ortamında uygulama çalışmaları yapılacaktır. Ayrıca dersin proje konusu olan Milet İşi çanakların sanatsal özellikleri ve tarihçesi kuramsal açıdan ele alınarak derste tartışılacaktır. Öğrenciler yaptıkları kütüphane araştırmaları sonucunda konuya ilişkin teorik ve görsel bulgularını hem derste paylaşacak hem de araştırma dosyasında sunmak üzere hazırlayacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.30 + ODV * 0.70


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olmasına rağmen ara sınav ve final sınavı yapılmayacaktır. Yerine dönem içinde yaptıkları araştırma ve uygulamalardan ve dönem sonunda jürili bir değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 4 56
Sunum hazırlama 5 2 10
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 14 5 70
Proje 14 3 42
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 234

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5