DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İznik ve Kütahya çinilerini tanımlayabilmeleri,
2   İznik ve Kütahya da kullanılan form tiplerini tanıyabilmeleri,
3   İznik ve Kütahya nın özelliklerine göre tasarım ve form uygulama yapabilmeleri,
4   Aldığı projeyi seri olarak üretebilmeleri,
5   Aldığı projeyi uygulaması, araştırmaları, çizimleri ile sunum yapacak hale getirebilmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

GEÇ 2002 - Çini Tasarımı II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtılması
2 iznik ve Kütahya Çiniciliği hakkında bilgi
3 İznik ve Kütahya çinilerinde kullanılan formlar ve özellikleri
4 İznik ve Kütahya çinilerinde renk, desen, form ilişkisi
5 İznik ve Kütahya çinilerinden yola çıkılarak hazırlanan formların uygulamaları
6 Formların üretiminde kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi
7 Formların modellerinin oluşturulması
8 Formların modellerinin oluşturulması
9 Modelleri oluşturulan formların kalıplarının alınması
10 Kalıpları alınan formların döküm çamuru kullanılarak çoğaltılması
11 Astarlama çalışmaları ve örnek çalışmalar
12 Bisküvi pişirimi
13 Sırlama
14 Proje sunum, genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğrencilere; İznik ve Kütahya çinileri hakkında bilgiler verir. Konuyla ilgili bilgi ve desenler tanıtılır.
2. Gözden geçirme ve sınıf tartışmaları
Her dersin başında öğrenci tarafından yapılan araştırmalar, istenilen form ve desenler gözden geçirilir.
3. Uygulamalar
Üretime geçiş sürecinde öğrenciler, alçı- kalıp, döküm, çini teknolojisi, dekor teknikleri ve bilgisayar destekli derslerin katkılarını üretim aşamasında kullanır. Öğrenci, uygulama sürecinin her aşamasında, öğretim elemanı eşliğinde teşvik edilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

- Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olduğu için, derste işlenen ders notları ve uygulama kısmında verilen konunun öğrenci tarafından yapılan çizimler ve uygulamaları sonucunda bir dosya oluşturup, sunumu üzerinden puanlama yapılacaktır.

- Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
(1) derslere katılım durumuna,
(2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına
(3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 14 5 70
Ödev Hazırlama 10 2 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 244

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5